Søgning...
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 12-05-06 19:22

Har følgende behandling af mine søgninger:

<?php if($_GET["type"] == 'search'){
         $query2 = "SELECT FROM galleri_names WHERE name like
'%$_POST[search]%' ORDER BY id DESC'";
         $get_search = mysql_query($query2);

         if(mysql_num_rows($get_search) < 1){
?>
         Din søgning gav ingen resultat
<?php   }else{ echo "jeg"; }
} ?>

Men jeg får følgende fejlmeddelse:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL
result resource in
/customers/photobooth.dk/photobooth.dk/httpd.www/pages/galleri.ph
p on line 39

+ at den skriver "Din søgning gav ingen resultat "

Når jeg faktisk ved at den intastede søgning eksistere i
databassen.

mvh. Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Zedeler

Dato : 12-05-06 21:47

Jeppe Christensen wrote:
> Har følgende behandling af mine søgninger:
>
> <?php if($_GET["type"] == 'search'){
>          $query2 = "SELECT FROM galleri_names WHERE name like
> '%$_POST[search]%' ORDER BY id DESC'";

Du har glemt at debugge selv. Hvis bare du skrev din SQL-sætning ud før
du sendte den til databasen, ville det stå klart hvordan problemet er
opstået.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Kasper Johansen

Dato : 13-05-06 15:06

Jeppe Christensen wrote:
> + at den skriver "Din søgning gav ingen resultat "
>
> Når jeg faktisk ved at den intastede søgning eksistere i
> databassen.
>
> mvh. Jeppe

Prøv med:
<?
$get_search = mysql_query($query2) or die(mysql_error());
?>

Så giver MySQL er begrundelse, hvis den fejler. Den afbryder samtidig
også dit script.

Din fejl ligger dog i at du har glemt at "selecte" noget. Se her:
"SELECT FROM galleri_names WHERE name like
'%$_POST[search]%' ORDER BY id DESC'"

Det kunne se sådan ud:
"SELECT * FROM galleri_names WHERE name like
'%$_POST[search]%' ORDER BY id DESC'"

Kasper Johansen

Fra : Rander

Dato : 13-05-06 17:27

12 May 2006 18:22:16 GMT brugte Jeppe Christensen 32 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

><?php if($_GET["type"] == 'search'){
>         $query2 = "SELECT FROM galleri_names WHERE name like
>'%$_POST[search]%' ORDER BY id DESC'";

Hmmm... For det første fortælle du ikke hvad den skal selecte, og for det
andet er jeg ikke helt sikker på at du har BÅDE en GET og en POST!?
http://rander.dk (finally up again!)

Jeg mener, at ingen af sagens parter er skyld i uheldet, men hvis det
ikke desmindre er tilfældet, er det den anden. (Skadesanmeldelse)