Cookies kan først læses når de er sat to g~
Fra : Jonas Delfs

Dato : 07-05-06 22:59

Hej gruppe

Jeg oplever et mærkeligt problem på en login-side hvor jeg sætter et par
cookies og sender brugeren videre vha. en location header. Problemet er at
jeg ikke kan læse (og validere ud fra) cookies'ne før brugeren forsøger at
logge ind anden gang. Det mærkeligste er næsten af det virker upåklageligt
lokalt (win xp, apache)...

Hvad kan det skyldes? (freebsd, apache, php 4.4.1)

Jeg har forsøgt at sende brugeren til en "logger ind" side som så sender
videre, da jeg læste at der kunne være problemer med at læse cookies
allerede på næste side i forbindelse med en location header, men det hjalp
ingen ting.

Nogen forslag?

På forhånd tak!

Mvh. Jonas

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 07-05-06 23:21

> [...]
> videre, da jeg læste at der kunne være problemer med at læse cookies
> allerede på næste side i forbindelse med en location header, men det hjalp

Din redirect side burde have løst problemet. Men ellers kan du måske prøve
med sessions istedet? De er lidt nemmere at håndtere.

Martin Kaltoft

Fra : Allan Kok

Dato : 08-05-06 06:44

> [...]
> videre, da jeg læste at der kunne være problemer med at læse cookies
> allerede på næste side i forbindelse med en location header, men det hjalp

Jeg plejer at bruge header("Refresh: 0; URL="næste side"); istedet for, så
er problemet løst hos mig!

Allan