Problemer med at skrive XML filer
Fra : jonas@delfs.dk

Dato : 04-05-06 10:24

Hej gruppe

Jeg har en flash-baseret mp3-afspiller som indlæser en playlist fra en
xml-fil (playlist.xspf). Jeg skal så regenerere denne playlist gennem
PHP engang imellem, og her opstår problemet. Jeg fandt en lille klasse
der kunne parse filen til et array, jeg opdaterer så dette array inden
jeg skriver det tilbage til filen vha. en klasse jeg hurtigt har
skrevet til formålet. XMLWriter-klassen skriver til filen som var det
hvilken som helst tekst-fil, og så vidt jeg kan forstå, er det her
problemet ligger. Noget med at indholdet skal skrives i unicode? Eller
hvad? Ja, mit kendskab til XML er begrænset.

Hvordan skal jeg så gøre? - fyr løs!

Mvh. Jonas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-05-06 23:32

On 4 May 2006 02:23:40 -0700, jonas@delfs.dk wrote:

>Noget med at indholdet skal skrives i unicode? Eller
>hvad? Ja, mit kendskab til XML er begrænset.

Jeg har ikke forholdt mig til detaljerne, men *forudsat* at det er
dér, hunden ligger begravet (og ja, XML sendes som udgangspunkt med
UTF8-encoded data), så kan du kigge på funktionen utf8_encode(), som
returnerer inputtet, blot i utf8-format.

http://php.net/utf8-encode

--
- Peter Brodersen
Ugens værktøj - Find vej: www.findvej.dk