Pyramide turnering i php?
Fra : mikkel

Dato : 02-05-06 07:46

Hej,

Jeg vil høre om der er nogen her der ved om koden til en pyramide
udfordringsturnering ligger et eller andet sted på nettet? Jeg vil
gerne have en sådan turnering på hjemmesiden i den beachvolley klub
jeg er ved at starte op (www.aalborg-beachvolley.dk), men er selv
totalt programmerings nOOb.

Turneringen:

der er X antal hold som vist nedenfor - ( O markerer et hold)

O O
O O O
O O O O
O O O O O
O O O O O O
O O O O O O O
O O O O O O O O

Ideen er, at alle hold kan udfordre et hold fra 1 række eller 2
rækker over sig selv. Vinderen af kampen indtager den af de to holds
øverste plads, og taberen indtager den af de to holds nederste plads i
pyramiden. Det hold der slutter øverst i pyramiden på turnerings
angivne sluttidspunkt vil være mester.

A) Man kan kun have 1 udfordring aktiv ad gangen.
B) Man behøver højest at acceptere 1 udfordring om ugen.
C) Man kan udfordre lige så ofte man vil, kun begrænset af A)
D) Registrerede hold skal kunne udfordre andre hold ved at Clicke på
modstanderholdet på en visuel visning af pyramiden, hvorefter man skal
angive tid og sted for kampen. En mail med udfordring, tid og sted
sendes til modstander holdet, som så skal trykke på et link for at:
D1) acceptere udfordringen
D2) afvise udfordringen
D3) acceptere, men vil aftale andet tidspunkt.
E) Når kampen er spillet, skal vinderholdet logge ind på systemet, og
indtaste resultatet af kampen, hvorefter pyramiden opdateres med nye
positioner. Mulige udfald af kamp:
E1) 2-0
E2) 2-1

Er der nogen der kan finde ud af at lave sådan noget. Føl jer
velkomne til at maile til mig på mikkel (på) mokkel.dk.

Mvh,

Mikkel