Doctype driller
Fra : Niels Sonnich Poulse~

Dato : 22-04-06 16:12

Ja jeg har det meste af dagen siddet og kodet et design og da jeg nu er
ved at være færdig ville jeg godt validere det i XHTML 1.0 Strict som
jeg plejer at gøre med de ting jeg laver.

Først ser det sådan her ud:
http://niels.spoweb.dk/scripts/downloads/1.jpg

Så indsætter jeg min doctype, og nu ser det sådan her ud:
http://niels.spoweb.dk/scripts/downloads/2.jpg

Jeg prøvede også med HTML 4.01 som doctype, men det gav samme problem,
det validerede men den laver stadig den der fejl i banneret. Både i IE
og FF.
Koden til logeet/banneret ser sådan her ud:

style="width:650;height:100;padding:0px;background:#001100 url(logo.gif)
no-repeat;border:1px solid #666666;">
style="margin-right:20px;font-family:sans-serif;font-size:20px;color:#99CC99;">
Hjemmeside navn

Jeg kunne jo lave det anderledes, men jeg forstår bare ikke hvorfor den
ignorere style.width og style.height når jeg indsætter en doctype...

--
Mvh. Niels, PHP-programmør og webdesigner
Webmaster: http://niels.spoweb.dk

Fra : Niels Sonnich Poulse~

Dato : 22-04-06 16:16

Niels Sonnich Poulsen skrev:
> [...]
>
> Jeg kunne jo lave det anderledes, men jeg forstår bare ikke hvorfor den
> ignorere style.width og style.height når jeg indsætter en doctype...

Dooh! Undskylder meget at jeg kom til at placere indlægget i serverside.php.