Gæstebog med sikkerhedskontrol
Fra : Ukendt

Dato : 22-04-06 13:21

Jeg har en gæstebog som heletiden bliver besøgt af spam.
Jeg er træt af hele tiden at skulle ind og slette spammen.
Er der nogen som har et script jeg kan bruge, hvor der er et 'captcha'
sikkerheds billede, som man skal skrive efter inden man kan sende besked ind
i gæstebogen.
Scriptet skal være MEGET nemt at sætte op, da jeg ikke er den helt store
programmør.
Min gæstebog ligger på b-one server, og der er er mulighed for ASP, PHP, og
MySQL.

Med venlig hilsen
Brian Kragskov

Fra : Kim Emax

Dato : 22-04-06 16:47

news.inet.tele.dk wrote on 22-04-2006 14:20:
> [...]
> programmør.
> Min gæstebog ligger på b-one server, og der er er mulighed for ASP, PHP, og

Det simpleste du kan gøre er at tage forsiden og sætte en session
variable der:

session_start(); // skal være øverst i filen før noget andet output.
$_SESSION['index_page_shown'] = 1;

og på din gæstebogsside tjekke om denne variable er sat:

session_start(); // skal være øverst i filen før noget andet output.

if($_SESSION['index_page_shown']) {
// indlem alt dit gæstebogskode her
}
else {
print "af hensyn til spam i gæstebogen kan du ikke bruge direkte
links, men skal komme fra forsiden. Klik her for at gå til forsiden.
(lav link)
}

--
Kim Emax

Fra : Dennis Munding

Dato : 22-04-06 20:04

Hej Brian!
<news.inet.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> programmør.
> Min gæstebog ligger på b-one server, og der er er mulighed for ASP, PHP,

Dan Storm har en "færdig pakke" liggende her:
http://err0r.dk/download.php?details=6

Og jeg kan varmt anbefale den - bruger selv scriptet på 2 gæstebøger, og det
er nemt at få til at virke - iøvrigt er det i PHP...

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.pe-vagtservice.dk/,