formular hovedpine
Fra : Ronaldo

Dato : 16-04-06 13:28

Jeg får snart en slem hovedepine.

Jeg har et input felt i min form, som når jeg sender æøå med, så bliver de
ikke opfattet af php som php's egne æøå. Hvordan kan det gå til? Jeg bruger
utf-8 enconding på min side.

Jeg har også et andet spørgsmål. Hvis jeg har 2 checkbokse som har samme
name, men forskellige values, hvordan får jeg så begge values ud af
"$_POST['chkbx']"? Jeg får kun den sidste value ud.

Tak.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-04-06 14:32

Ronaldo skrev:

> Jeg har et input felt i min form, som når jeg sender æøå med, så bliver de
> ikke opfattet af php som php's egne æøå. Hvordan kan det gå til? Jeg bruger
> utf-8 enconding på min side.

Der er flere muligheder.

> Jeg har også et andet spørgsmål. Hvis jeg har 2 checkbokse som har samme
> name, men forskellige values, hvordan får jeg så begge values ud af
> "$_POST['chkbx']"?

Det gør du ikke.

>Jeg får kun den sidste value ud.

Ja. Din struktur er forkert.

Giv os et link til din side så vi kan se nærmere på hvor
problemerne er.

--
Bertel

Fra : Ronaldo

Dato : 16-04-06 14:57

Bertel Lund Hansen:

> Ja. Din struktur er forkert.

Så det kan lade sig gøre?

http://www.mangler-mangler-x.dk/tips/tmp.php

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-04-06 19:01

Ronaldo skrev:

> Så det kan lade sig gøre?

Nu kan jeg se hvorfor du bruger checkbokse og ikke radioknapper.
Det skal være muligt at sætte hak i alle tre.

Du må kalde boksene noget forskelligt, f.eks.:

      <input name="t131a" type="checkbox" value="1" />
      <input name="t131b" type="checkbox" value="X" />
      <input name="t131c" type="checkbox" value="2" />

og så i din PHP-kode behandle dem som én tipsrække.

Alternativet smadrer tipskuponen. Det er nemlig fem radioknapper
(med halv- og helgardering):

                  1   x   2   1/2   1/1
EPM   1   Everton - Tottenham      O   O   O   O   O

--
Bertel

Fra : Christian Joergensen

Dato : 16-04-06 14:46

"Ronaldo" <freddie@brnet.dk> writes:

> Jeg får snart en slem hovedepine.

Tag en cola

> Jeg har et input felt i min form, som når jeg sender æøå med, så bliver de
> ikke opfattet af php som php's egne æøå. Hvordan kan det gå til? Jeg bruger
> utf-8 enconding på min side.

Hvordan bliver de saa opfattet?

> Jeg har også et andet spørgsmål. Hvis jeg har 2 checkbokse som har samme
> name, men forskellige values, hvordan får jeg så begge values ud af
> "$_POST['chkbx']"? Jeg får kun den sidste value ud.

Navngiv dem noget forskelligt.

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Ronaldo

Dato : 16-04-06 15:05

Christian Joergensen:

> Hvordan bliver de saa opfattet?

Hvis jeg echo'er dem så står de som æøå, men hvis jeg sammenligner dem med
en string "æøå", så er det ikke det samme.

> Navngiv dem noget forskelligt.

Jeg tænkte mere om det kunne lade sig gøre.

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 16-04-06 16:22

Ronaldo wrote:
> Christian Joergensen:
>
> Jeg tænkte mere om det kunne lade sig gøre.

lav navnet om til et array
<input ... name="feltnavn[]" />

så kommer de ind i php som et array.

--