Hjælp til at lave url fra xxx.php til fx. ~
Fra : Ralle

Dato : 15-04-06 14:49

Hej folkens.

Jeg prøver at lave url'er.

Jeg har en ting (phpnuke) jeg har downloadet hvor den gør det i
forvejen.

jeg poster nogle koder på www.pastebin.dk (links kommer senere)

først bruger jeg en fil der hedder modules.php som ligger i rod
mappen. (link: http://pastebin.dk/index.php?show=1619 )

i en af linjerne er der en linje som er:
require_once("mainfile.php"); så går ud fra at jeg også lige skal
vise jer mainfile.php filen!

mainfile.php ligger også i rod mappen (link til koden:
http://pastebin.dk/index.php?show=1620 (den kode er meget lang!)
)

så nu går jeg ind i mappen modules og laver en mappe ved navn
Our_Sponsors og i den ligger jeg en copyright.php fil og en
index.php fil! først copyright.php filen (link:
http://pastebin.dk/index.php?show=1621 )

og så index.php filen (link:
http://pastebin.dk/index.php?show=1622 )

kigger lige om det virker!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ralle

Dato : 15-04-06 15:29

Ralle wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> Our_Sponsors og i den ligger jeg en copyright.php fil og en
> index.php fil! først copyright.php filen (link:

Det gjorde det vidst ikke. :s nogle der kan hjælpe mig med at lave
en url så den skriver: http://ditdomæne.dk/index.php?name=hej (eller
noget ala det??)

Ralle

Fra : Martin

Dato : 15-04-06 15:40

Ralle wrote:
> [...]

Har du læst dokumentationen til phpnuke?
<http://phpnuke.org/modules.php?name=PHP-Nuke_HOWTO>
Ellers så spørg i deres forum, der tror jeg du får mest respons

Fra : Ralle

Dato : 15-04-06 22:21

> Har du læst dokumentationen til phpnuke?
> <http://phpnuke.org/modules.php?name=PHP-Nuke_HOWTO>
> Ellers så spørg i deres forum, der tror jeg du får mest respons

jeg gad ikk læse alt det der, så jeg tog en søgning, og den fandt ikk
noget.

så skrev jeg til en jeg kender om han vidste det, og det gjorde han.
svaret er her:

lav filen der hedder enzolim.php (i mit tilfælde!) og deri ligger man:

<?php

$url = $_GET['name'];

if (file_exists($url.'.php')) include($url.'.php')

?>

og så skal du bare lave de filer du vil fx. news.php og så skal du
skrive i adresse linjen: http://ditdomæne.dk/enzolim.php?name=news :D

Ralle

Fra : Geert Lund

Dato : 15-04-06 22:31

Ralle wrote:

> <?php
> $url = $_GET['name'];
> if (file_exists($url.'.php')) include($url.'.php')
> ?>

Hvilket så har åbnet muligheden for et større sikkerhedshul - det er
_ALDRIG_ god skik helt ukritisk at inkludere uvalideret input.

Du er nød til at lave en liste over godkendte muligheder for
$_GET['name'] og checke at det rent faktisk er en valid mulighed du får
som input.

Der har vist også været skrevet op til flere mulige løsninger på netop
det problem de seneste dage - vist endda til dig?

Geert Lund,
www.GLD.dk