at hente data fra anden side.
Fra : Christoffer

Dato : 08-04-06 18:37

Hej hvis jeg har adgang til en side som denne
http://cs.picco.dk/PsychoStats_CS/?PHPSESSID=51ee14a09d370f0ed9f8610de557720a

Er det så muligt at hente en "række" af informationer.
eks. finde navnet på spiller der ligger nr. 3, hente hans kills og deaths
etc..

Jeg forestiller mig det er noget med fopen men derudover er jeg spejlblank
.... nogen der kan give et spark i den rigtige retning eller fremstille et
mini-eksempel?

mvh.
Christoffer

Fra : Christoffer Kjeldgaa~

Dato : 08-04-06 19:43

Christoffer skrev:
> Er det så muligt at hente en "række" af informationer.
> eks. finde navnet på spiller der ligger nr. 3, hente hans kills og deaths
> etc..

Det er helt sikkert på et eller andet punkt muligt. Det vil kræve at du
parser html'en, og finder lige akkurat den eller de rækker af data du
skal bruge. Dog er det langt fra en skudsikker løsning, for skifter
webmasteren pludselig radikalt ud i sin kode, vil dit script ikke virke
længere (her går jeg ud fra at du også har fået lov at hente data på
denne måde).

Det kunne se ud som om de data du henviser til bliver trukket ud fra en
database, og i så fald vil det være klart nemmest at bede webmasteren om
et login til databasen, der kan læse de data du har brug for.

--
Christoffer Kjeldgaard Petersen

Fra : Thomas Jari

Dato : 08-04-06 21:23

On Sat, 08 Apr 2006 20:42:40 +0200, Christoffer Kjeldgaard Petersen
<spam@ingen.invalid> wrote:

>Det kunne se ud som om de data du henviser til bliver trukket ud fra en
>database, og i så fald vil det være klart nemmest at bede webmasteren om
>et login til databasen, der kan læse de data du har brug for.

Hvis det er psycostats, bliver de hentet ud af en logfil.

--
Thomas Jari
http://thomas.weblogging.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-04-06 20:09

Christoffer skrev:

> Er det så muligt at hente en "række" af informationer. eks.
> finde navnet på spiller der ligger nr. 3, hente hans kills og
> deaths etc..

En database er beskyttet af lov om ophavsret. Du kan bruge den
almindelige citatret til at vise [1] ganske få data derfra, men
ikke noget af betydning.

Hvis du spørger den der har ophavsretten og får lov, er det
naturligvis noget andet.

[1] Offentligt altså. Hvis du laver en hjemmeside som ikke ligger
på nettet (eller på en offentlig pc), kan du gøre hvad du vil.

--
Bertel

Fra : Christoffer

Dato : 10-04-06 19:40

> [...]
>
> [1] Offentligt altså. Hvis du laver en hjemmeside som ikke ligger
> på nettet (eller på en offentlig pc), kan du gøre hvad du vil.
Jeg har fuld råderet over det hele jeg er bare ikke klar over hvordan jeg
skal gøre...

Fra : Kasper Johansen

Dato : 12-04-06 22:59

Christoffer skrev:
> [...]
>
> Er det så muligt at hente en "række" af informationer.
> eks. finde navnet på spiller der ligger nr. 3, hente hans kills og deaths

1. Få fat i HTML (i mit eksempel med file_get_contents()).
2. Pars den (i mit eksempel med regex).

<?
//Vi henter HTML og smider det i en variabel...
$html = file_get_contents("http://cs.picco.dk/PsychoStats_CS");

//Vi læser HTML via. regulære udtryk (til dem der vil læse op på
det, kan de søge på "regex", "regular expressions" osv. på Google.
preg_match_all("/<tr align=\"right\"
class=\"tbl-shade.\">([\s\S]+)<\/tr>/U", $html, $matches_tr);

foreach($matches_tr[1] AS $key => $value){
preg_match("/<td class=\"text\"
align=\"center\">([0-9]{1,3})<\/td>/", $value, $matches_rank);

//Udskriver rank
echo "Rank: " . $matches_rank[1] . "<br />\n";

preg_match_all("/<td class=\"text\">(.+)<\/td>/U", $matches_misc);

//Se selv frem til, hvad der er hvad:
print_r($matches_misc);
}
?>

Vær opmærksom på at mit eksempel ikke er testet... Brug samme teknik på
resten af dataen.

Dette er ikke ment som "the only way" men blot mit forslag...

Kasper Johansen