Php - MySql - phpmyadmin som en færdig pak~
Fra : allan

Dato : 06-04-06 17:24

Kan man et eller andet sted hente en færdig pakke som kan installere php
mysql samt phpmyadmin
Så jeg ikke skal pille i for mange filer er ikke 100 meter mester i det, jeg
har
hørt det findes. Det skal køre på en Windows 2000 adv. server på en IIS
server
Allan S. Kristiansen

http://212.242.53.163:50000/temp/temp.php Hvis du vil vide hvor koldt mit øl
er
http://hullet-valby.dk/temp/temp.php Temperaturen i mit serverskab
http://hullet-valby.dk/wordpress/index.php Hullets Weblog

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 06-04-06 18:05

allan skrev:
> [...]
> har
> hørt det findes. Det skal køre på en Windows 2000 adv. server på en IIS

PHP - Installeres, og IIS konfigureres.
MySQL - Installeres og byttes root-passord
phpMyAdmin - Legges i en mappe tilgjengelig for IIS og et par mindre
justeringer i config-filen for at det skal fungere.

Det skal også sies at hvis det er denne maskinen du skal bruke under
utvikling kan du like gjerne ta en titt på hvilke verktøy MySQL har å tilby.

Jeg har problemer med å se hva som er den store jobben her. Anslagsvis
vil jeg tippe at oppsett av MySQL og phpMyAdmin tar 10 minutter hvis vi
ser vekk fra installasjon/filkopiering. Jeg har sett IIS bli konfigurert
med PHP, og det tok ikke mange sekundene. Er sikker på at det finnes
hjelp på nettet rundt dette (les: Google).

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Martin

Dato : 06-04-06 23:04

allan wrote:
> [...]
> har
> hørt det findes. Det skal køre på en Windows 2000 adv. server på en IIS

SKAL det køres med IIS?

Ellers så findes der en pakke med Apache/PHP/MySQL og en masse andet :)
Kig på <http://www.apachefriends.org/en/index.html>

Fra : Ask Josephsen

Dato : 07-04-06 08:48

Martin skrev:

> SKAL det køres med IIS?
>
> Ellers så findes der en pakke med Apache/PHP/MySQL og en masse andet :)
> Kig på <http://www.apachefriends.org/en/index.html>

xampp kan anbefales (http://www.apachefriends.org/en/xampp.html), den
installerer apache, php og mysql og fungerer rigtig godt..

Ask

Fra : allan

Dato : 11-04-06 01:05

"Ask Josephsen" <ask_rem@rem_minreklame.dk> skrev i en meddelelse

> xampp kan anbefales (http://www.apachefriends.org/en/xampp.html), den
> installerer apache, php og mysql og fungerer rigtig godt..
>
> Ask

Tak for svarene kikker på sagerne
mvh
Allan