Chat forum
Fra : Lise Nørholm Visnek

Dato : 28-04-06 21:11

Hej

Hvordan laver man et chat forom i FP2003? Hvad skal jeg kigge efter?
Findes der en skabelon?
Jeg har forsøgt en skabelon i FP2003, men den kommer med følgende
fejlmeddelelse når jeg forsøger at taste noget ind:

Side med kørselskomponent i FrontPage
Du har sendt en formular eller fulgt et hyperlink til en side, som
kræver en webserver og FrontPage-serverudvidelser for at fungere
korrekt.

Denne formular eller en anden FrontPage-komponent virker korrekt, hvis
du udgiver webstedet på en webserver med FrontPage-serverudvidelser.

Klik på pilen <Tilbage> for at vende tilbage til den forrige side.

Jeg er lidt (Læs meget) grøn inden for dette - hvad betyder det...?

Lise

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 28-04-06 21:48

Hej Lise.
Det betyder simpelthen, at din udbyder ikke understøtter Frontpage
extentions.
Det er en speciel række funktioner, som kun kan afvikles hvis denne er
installeret.

Hvis du ikke har Frontpage extentions, så kan du ikke anvende denne
funktion.

Med venlig hilsen
John

Fra : Lise Nørholm Visnek

Dato : 28-04-06 22:20

jammen så må jeg hellere få dem til at understøtte det :) Det
kan vel ikke være det store problem.
Er der andre måder man kan lave et forum hvor medlemmer af
klubbens hjemmeside kan komme til orde...?
Lise

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 29-04-06 09:24

Hej igen Lise.
Jeg er bange for at det kan være et større problem end du antyder.
Det plejer at være således at enten har udbyderen Extentions installeret
eller ikke.
Det er altså ofte således at man vælger sin udbyder efter om man skal bruge
extentions eller ej.
Med venlig hilsn John

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 30-04-06 15:02

Hej Lise.
Det samme (aktivering og reaktivering) af Server EXTENTIONS kan man som
kunde ved
B-one.dk
Mvh John

Fra : Lars Kærebo Nielsen

Dato : 29-04-06 22:44

Lise Nørholm Visnek (slet C68FA) wrote in
dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
>
> Klik på pilen <Tilbage> for at vende tilbage til den forrige side.
>
> Jeg er lidt (Læs meget) grøn inden for dette - hvad betyder det...?

Hej Lise

Jeg har godt nok ikke selv et chatforum på min hjemmeside, men jeg kan
fortælle at min webhost, som er Surftown kræver at man selv går ind og
aktivere Frontpage udvidelserne (extensions) i sit kontrolpanel.

Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne