kontaktformular
Fra : Jan

Dato : 23-04-06 21:57

jeg spurgte for et stykke tid siden om en formmail. Jeg fik et fint svar,
som jeg brugte, men ikke svarede på. Beklager!

Nå, men jeg har nappet noget kode fra hjemmesideskolen.dk
(http://hjemmesideskolen.dk/scripts/phpmail.php), og det virker fint. Eller,
jeg har egenligt 2 spørgsmål mere, der er blevet affødt heraf:

1) Hvordan får jeg en speciel side med mit layout op som "tak for mail"? nu
er der blot en tom side med en enkelt linje i toppen.

2) Jeg har gemt den som domæne.dk/sender.php. Blir den side indekseret? Og
kan jeg risikere, at spambotter fanger den? Jeg lagde den først i _private,
men det havde jeg pænt begrænset success med

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 23-04-06 22:24

Hej Jan.
I din formular sender du brugeren videre til den side med din tekstlinie.
Det ser cirka således ud:

<INPUT type=hidden value="http://domainnavn.dk/nyside.html" name=redirect>
Du udskifter domainnavn med dit domain

Jeg har valgt at kalde den side for "nyside.htm"

PÅ siden "nyside.htm" kan du sætte denne kode ind, den viser siden i det
antal sekunder og sender så brugeren videre til index.htm
<META HTTP-EQUIV="Refresh" Content="10;Url=http://www.domain.dk/index.htm">

Her er tiden sat til 10 sekunder, hvorefter der returneres til index.dk
(husk at skrive hele adressen)
Så skulle det faktisk virke
Håber at du kan bruge det.
Og hsk at det er høfligt at svare på indlæg, om det har virket eller ikke

Med venlig hilsen John

Fra : Jan Lundorff

Dato : 24-04-06 18:04

John Senius-Jørgensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Hej Jan.
> I din formular sender du brugeren videre til den side med din tekstlinie.
> Det ser cirka således ud:

> Med venlig hilsen John

Hejsa

Jeg tror at det var mig der oprindeligt svarede på Jan's spørgsmål, men det
er nu også lige meget!!

Den der med at videre sende kan selvfølgelig godt bruges, men du er næsten
nød til at lade den oprindlige side stå, ellers får man jo ikke
fejlmeldingen hvis der mangler et felt, eller der er noget andet der
kikser!!

Jeg har selv valgt at lave det i en Iframe fordi man så kan beholde sit eget
layout uden om, jeg ved godt at det måske ikke er særlig populært, men det
virker

Mvh.

Jan Lundorff

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 24-04-06 18:38

Ha Ha.
Man kan da bare lave en validering af sine felter - så fremkommer der ikke
nogen feklmeddelelse
Mvh John

Fra : Martin Møller

Dato : 04-05-06 14:14

> [...]
> eget
> layout uden om, jeg ved godt at det måske ikke er særlig populært, men det

Jeg har et spørgsmål vedrørende samme kontaktformular. I formularen er der
et "besked" felt. Hvordan undgår man at den besked der bliver skrevet i
feltet står på en lang linie når man modtager mailen? Der kan jo være
skrevet så meget at ikke det hele kommer med i et udprint, netop fordi at
emailprogrammer ikke kan ombryde tekst på modtagne emails.

Martin

Fra : Jan

Dato : 24-04-06 20:44

> [...]
> Content="10;Url=http://www.domain.dk/index.htm">
>
> Her er tiden sat til 10 sekunder, hvorefter der returneres til index.dk

Hej John - og Jan, der osse har svaret. Tak for sidst

Det virker! Jamen, det er da heeeeeelt vildt, det her!

> Og hsk at det er høfligt at svare på indlæg, om det har virket eller ikke
>
> Med venlig hilsen John

Jamen så tak igen