E-Mail
webnoob 5265
News: Alternativer til OE
Fra : Pipeline

Dato : 08-05-06 07:24

Jeg skal skifte til et internetabonnement uden newsserver, så jeg skal have
fat i en ny newsreader. Jeg har brugt OE i mange år til news, og er glad og
tilfreds med de funktioner den indeholder samt måden den er opbygget på. Så
den nye newsreader behøves ikke at være vildt avanceret.
Men hvad kan anbefales? Det skal selvfølgelig være så gratis som muligt men
et mindre gebyr kan tolereres. Softwaren må meget gerne være på dansk, og
selvfølgelig indeholde alle de danske NG's.
MVH
Pipeline

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-05-06 07:30

Pipeline skrev:

> Jeg skal skifte til et internetabonnement uden newsserver, så jeg skal have
> fat i en ny newsreader.

Hvorfor dog det?

Du skal bare gå over til en gratis newsserver som f.eks.
sunsite.dk. Du kan se her hvordan du får adgang

   http://dotsrc.org/usenet/

Man skal nemlig registreres, men det er nemt og gratis.

Derefter skal du bare sætte dit favoritprogram op med det nye
servernavn samt brugernavn og kodeord.

--
Bertel

Fra : Pipeline

Dato : 08-05-06 23:15

> [...]
>
> Man skal nemlig registreres, men det er nemt og gratis.
>
> Derefter skal du bare sætte dit favoritprogram op med det nye

Takker, det er jo dejligt nemt. Men hvis man nu også gerne vil have de
binære grupper med?

MVH
Pipeline

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-05-06 23:33

Pipeline skrev:

> Takker, det er jo dejligt nemt. Men hvis man nu også gerne vil have de
> binære grupper med?

Ja, så må du enten se dig om efter en anden gratis newsserver, og
så skal du nok ikke forvente nogen høj kvalitet på binære
grupper, eller også må du finde en betalingsserver der fører dem.

De binære grupper er en ekstrem belastning for en newsserver.

--
Bertel