[Thunderbird] Font settings?
Fra : Palle Jensen

Dato : 06-05-06 20:35

Hej derude...

Jeg er ved at blive sindssyg!

Hvordan styrer man sine fonte i Thunderbird?

Jeg har været inde under:

Tools --> Options... --> Display --> Font og stille alt muligt, men
der sker intet.

Jeg vil gerne have min proportional font til at være større. Kan
simpelthen ikke få Thunderbird til at ændre sig.

Generelt vil jeg gerne have en større font, men kan overhovedet ikke
styre det?

Hjælp!!

Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-05-06 22:11

Den 06-05-06 21.35 skrev Palle Jensen følgende:

> Hvordan styrer man sine fonte i Thunderbird?

Funktioner => Indstillinger => Visning => Formatering => sæt mærke ud
for Variabel bredde => fanebladet Skrifttyper => knappen Skrifttyper =>
Vælg skrifttype, størrelse og evt. minimumsstørrelse.

> Tools --> Options... --> Display --> Font og stille alt muligt, men
> der sker intet.

Du har sikkert ikke fået sat mærke ud for Variabel bredde som beskrevet
ovenfor.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar: Information at your fingertips.

Fra : Palle Jensen

Dato : 06-05-06 22:36

Jo det har jeg faktisk.

Uden held.

Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 07-05-06 06:22

On Sat, 06 May 2006 23:11:25 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Du har sikkert ikke fået sat mærke ud for Variabel bredde som beskrevet
>ovenfor.

Se mine settings her:

http://diverse.ducktrucks.dk/thunderbird_fonts.html
Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-05-06 09:52

Den 07-05-06 07.21 skrev Palle Jensen følgende:

> Se mine settings her:
>
> http://diverse.ducktrucks.dk/thunderbird_fonts.html

Prøv at vælge Western i rullemenuen "Fonts for" i det nederste vindue.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gem internettet på din computer med Net Snippets.

Fra : Palle Jensen

Dato : 07-05-06 10:26

On Sun, 07 May 2006 10:52:22 +0200, Kim Ludvigsen

>Prøv at vælge Western i rullemenuen "Fonts for" i det nederste vindue.

Ændrer ingenting.

(Gav ellers mening)

Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-05-06 10:41

Den 07-05-06 11.25 skrev Palle Jensen følgende:

>>> http://diverse.ducktrucks.dk/thunderbird_fonts.html

For øvrigt meget fint - det gør det meget nemmere at prøve at hjælpe.

> Ændrer ingenting.
> (Gav ellers mening)

Så er jeg ved at løbe tør. Den eneste forskel på dine og mine
indstillinger var valget af Western i den rullemenu. Det vil sige, der
er to forskelle mere, men de burde nu ikke kunne drille. Jeg har valgt
Sans Serif ud for Proportional i stedet for Serif. Og jeg har flueben ud
for Allow messages to use other fonts.

Kan du skifte størrelse manuelt (tasterne Ctrl og +)?

Fra : Palle Jensen

Dato : 07-05-06 11:10

On Sun, 07 May 2006 11:40:35 +0200, Kim Ludvigsen
> [...]

>for Allow messages to use other fonts.
>
>Kan du skifte størrelse manuelt (tasterne Ctrl og +)?

Ja det kunne jeg.

Jeg har fundet årsagen.

Jeg prøvede at sætte en værdi i "Display resolution". Så skete der
noget.

Underligt. Kunne ikke lige relatere resolution til font størrelser.
Troede endvidere at den default var 72 dpi.

Men OK. Sådan er der så meget.

Tak for hjælpen!

Palle Jensen