Forte Agent 3.3 watchfilterspørgsmål
Fra : not@home.se

Dato : 06-05-06 17:45

jeg
leder eftere nogen der bruger Forte Agent som newsreader

jeg har 3.3 udgaven men min gamle 2.0 kunne næsten det samme, men har
nu reinstaleret windows xp pro sp2 og har dette problem som jeg slet
ikke kan huske hvordan jeg løste sidst for et par år siden

jeg kan ikke få watchfiltret til at gemme binaer filer automatisk i en
mappe som jeg har til det på skrivebordet, mapen er indstillet til at
være defaultfolder for denne gruppe.

før klikkede jeg bare på get new headers for group og så hentede den
alle dem jeg havde i watchfiltret og smed dem automatisk i folderen
til det (default folder) men nu henter den dem som er i watchfiltret
men de er orange altså ikke gemt nogen steder og så skal jeg til at
sortere, det var jo m eget nemmere før hvor de automatisk blev gemt
altså filerne var grønne, puha håber at det er forståeligt, og håber
at der er nogen
her der bruger Forte Agent og som ved noget om watchfiltret.

Fra : @

Dato : 06-05-06 18:23

On Sat, 06 May 2006 18:45:03 +0200, not@home.se wrote:

>jeg
>leder eftere nogen der bruger Forte Agent som newsreader

>men de er orange altså ikke gemt nogen steder

kontroller at den sti du har opgivet til folderen er korrekt

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : not@home.se

Dato : 06-05-06 19:04

On Sat, 06 May 2006 19:22:52 +0200, "@" <1@invalid.net> wrote:

>kontroller at den sti du har opgivet til folderen er korrekt

den er korekt og filerne bliver også gemt i den folder hvis jeg
manuelt højreklikker på filen og vælger save to default folder så det
er ikke noget problem det er mere det at den gerne skulle gemme
filerne i folderen af sig selv i det øjeblik den har hentet filen.

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 07-05-06 09:32

On Sat, 06 May 2006 20:03:58 +0200, not@home.se wrote:

> [...]
>er ikke noget problem det er mere det at den gerne skulle gemme
>filerne i folderen af sig selv i det øjeblik den har hentet filen.

Folder -> Properties (evt. Default Properties, hvis det skal gælde alle folders)
-> Receiving Messages -> File Handling.
--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen

Fra : not@home.se

Dato : 07-05-06 21:10

Mange tak jeg havde ellers total opgivet og så vil jeg da lige
prøve at spørge om et par andre ting

ved du hvad (multipart subject) betydder ?

og hvad betydder (ignore fragments) ?

og hvad betydder dette (after saving an atatchment remove it from the
mesage) ? jeg har klikket den af og havde så en forventning om at
filen så var slettet når den var gemt ovre i min default folder, men
det sker ikke ?

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 07-05-06 22:34

On Sun, 07 May 2006 22:09:38 +0200, not@home.se wrote:

>ved du hvad (multipart subject) betydder ?

Da visse udbydere begrænser størrelsen på afsendte indlæg, kan mange newsreadere
dele store indlæg op i flere mindre dele. Typisk ved indlæg med binære file,
såsom programmer, billeder, mp3 osv. Agent er i stand til at samle sådanne dele
til et sammenhængende indlæg. Multipart betyder således at et indlæg er samlet
af flere mindre indlæg. Subject, betyder emnelinie, og det jeg tror du hentyder
til er den nederste option, hvor Agent er instrueret til kun at se mulitpart
indlæg som multipart, hvis emnelinien indeholder et filnavn. Jeg kan iøvrigt
anbefale at du trykker på help knappen i Folder Properties vinduet, da den gi'r
en udmærket hjælp.

"Require that multipart subjects contain a filename

In order to detect and automatically join multipart messages into a single
message Agent looks at both the section indicator (e.g. "(23/28)") and the
filename in the subject line of the message. Checking for the filename is
optional checking this option is recommended, as it will help assure that Agent
does not identify a single message as an incomplete multipart. For example, the
subject may include a mathematical expression (e.g. the fraction 2/3) which is
not intended as a multipart indicator. If you require a filename, the message
will not be identified as a multipart, since no filename would be present. If
you uncheck this option and don’t require a filename, Agent thinks the
mathematical expression is a section indicator."

>og hvad betydder (ignore fragments) ?

At Agent kun vil erkende vedhæftede filer, såfremt kodningen af disse er
komplet. Er den ikke det vil agent behandle indlægget som ren text. Det er i den
situation, at man kan se indlæg med en masse uforståelig text. Men det er blot
den text der udgør kodningen af en vedhæftet fil. Nyhedsindlæg består
udelukkende af text, men flere forskellige kodningsformer, gør det muligt at
omdanne vedhæftede filer til text og senere afkode denne text og danne den
oprindelige fil ud fra dette.

"Ignore Fragments

If you check this option, Agent assumes that all text between a pair of uu
"begin" and "end" lines (i.e., standard raw text at the beginning and end of a
uuencoded file) is potentially file data. If you uncheck this option, Agent
assumes that it has reached the end of uu data (even if the "end" line is
missing), if it encounters one of the following:

· Any line that doesn't look like valid data

· One of the standard CUT or other lines

TIP: In general, you should leave this option checked, and uncheck it only for
those folders for which uuencoded fragments are commonly posted."

> [...]
>mesage) ? jeg har klikket den af og havde så en forventning om at
>filen så var slettet når den var gemt ovre i min default folder, men

Det betyder at omtale kodetext vil blive slettet fra indlægget, når filen er
afkodet og den vedhæftede fil er gemt på disk. Selve indlægget som sådan bliver
ikke slettet.

"After saving an attachment, remove it from the message

Unless overridden by some error event, this option controls whether Agent should
leave data in the message after saving it to file."

Håber at det gi'r en smule mening.

Fra : not@home.se

Dato : 08-05-06 18:55

>Håber at det gi'r en smule mening.

det gør det mange tak for hjælpen !så er jeg blevet lidt klogere, det
er jo helt vildt så meget det program kan