Re: i stedet for SV: i Outlook
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 08-04-06 19:39

Jeg har ikke umiddelbart kunnet finde en overskrift der antyder at mit
spørgsmål er besvaret for nyligt.

Jeg har givet en Outlook-bruger instruktion i hvordan man sætter den
til at bruge svarpræfixet Re: i stedet for Sv:.
Jeg er gået ud fra at indstillingen er identisk i Outlook og
OutlookExpress.
Der er imidlertid noget der tyder på at vi snakker forbi hinanden.
Så nu vil jeg spørge her hvordan man gør.

mvh kmo

Fra : Bc

Dato : 08-04-06 20:26

"kristian mikael de freitas olesen" <kmo@gbmail.invalid> skrev i en
meddelelse news:5d0g3254crvdgaibljd3fhftbn1dsou8gb@4ax.com...
> [...]
> OutlookExpress.
> Der er imidlertid noget der tyder på at vi snakker forbi hinanden.
> Så nu vil jeg spørge her hvordan man gør.

Det kommer lidt an på hvilken version af Outlook
du snakker om.
I nogen versioner kunne man vælge brug engelske brevhoveder
Hvorfor er svarpræfixet Re så vigtigt hvis vi snakker Outlook?
--
venlig hilsen
Bjarne

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 08-04-06 21:07

On Sat, 8 Apr 2006 21:25:42 +0200, "Bc" <virker@virker-ej.dk> wrote:

>Det kommer lidt an på hvilken version af Outlook
>du snakker om.

I hendes headere står:

>I nogen versioner kunne man vælge brug engelske brevhoveder

Ja, det er vel det man skal og jeg har skrevet hvordan man kommer
dertil i OE, men da hun hævder at der ikke er et faneblad der hedder
"send" går jeg ud fra at "vejen" dertil er anderledes end i OE.
Jeg har ikke O og spørger derfor her.

>Hvorfor er svarpræfixet Re så vigtigt hvis vi snakker Outlook?

Det er vigtigt uanset hvilken klient man bruger.

Når jeg korresponderer med en hvis O eller OE sætter et SV: foran
emnet i svaret og hver gang fjernet mit re: ender emnefeltet med at
hedde noget der starter med en lang stribe af SV:'er.
Desuden opfatter min klient ikke SV: som et svarpræfix og tror derfor
at der er startet et nyt emne og starter således en ny tråd.
("Re" har intet med "reply" at gøre hvorfor det er totalt tåbeligt at
Microsoft har "oversat" det til "SV", "AN" osv. i de forskellige
sprogversioner af O og OE.)

mvh kmo

Fra : Bc

Dato : 08-04-06 23:49

"kristian mikael de freitas olesen" <kmo@gbmail.invalid> skrev i en
meddelelse news:mh5g321nmefv53rlnjot5jfqbsa269ah9p@4ax.com...
> On Sat, 8 Apr 2006 21:25:42 +0200, "Bc" <virker@virker-ej.dk> wrote:
>
> I hendes headere står:

I Min i outlook 2003 hedder X-Mailer: Microsoft Office Outlook 11
> Det er vigtigt uanset hvilken klient man bruger.
Snakker vi news grupper?
Jeg ved at før i tiden hvis man brugte sv. virkede det ikke i tråden.
Det der forvirrer mig er, at Outlook ikke er nogen newsreader
i outlook 2000 kunne man godt den sætte som newsreader
men det er faktisk OE der kører som newsreader
der findes et quotefix til OE
http://www.insideoe.com/resources/tools.htm#oequotefix
Ellers må hun jo manuelt ændre sv. til re.
--
venlig hilsen
Bjarne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-06 00:42

Bc skrev:

>Det der forvirrer mig er, at Outlook ikke er nogen newsreader
>i outlook 2000 kunne man godt den sætte som newsreader
>men det er faktisk OE der kører som newsreader
>der findes et quotefix til OE

Det er lang tid siden [1], at Sv: blev ændret til Re: i
nyhedsdelen.

Ved ikke med mail, bruger ikke OE til mail og kun en ganske lille
smule til news.

Outlook bruger Sv: i danske versioner.

[1] Version 5.01, husker ikke længere den præcise
versionsbetegnelse.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 08-04-06 23:19

Den 08 apr 2006 skrev kristian mikael de freitas olesen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> OutlookExpress.
> Der er imidlertid noget der tyder på at vi snakker forbi hinanden.
> Så nu vil jeg spørge her hvordan man gør.

I Outlook 2003:
Funktioner, Indstillinger, fanen Postformat, knappen Internationale
indstilllnger, Brug engelske brevhoved ved svar og videresendelse

Lars Klintholm

Fra : Bc

Dato : 08-04-06 23:59

"Lars Klintholm" <klintholm@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Funktioner, Indstillinger, fanen Postformat, knappen Internationale
> indstilllnger, Brug engelske brevhoved ved svar og videresendelse

Nå så det var der det gemte sig
Jeg mente nok at det fandtes stadigvæk.
Men jeg mener ikke at outlook kan bruges
til news grupper og jeg har fået indtryk af
at det er det kmo snakker om.
--
venlig hilsen
Bjarne

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 09-04-06 19:53

On Sun, 9 Apr 2006 00:59:25 +0200, "Bc" <virker@virker-ej.dk> wrote:

>Men jeg mener ikke at outlook kan bruges
>til news grupper og jeg har fået indtryk af
>at det er det kmo snakker om.

Det har du fået helt galt fat i, det har jeg overhovedet ikke skrevet
om.
Jeg fører en del korrespondance med en der bruger Outlook, og det
irriterer mig at hendes klient ikke er indstillet til at sætte et re:
foran emnet ved svar med de komplikationer det medfører.
Jeg forsøgte derfor at vejlede hende, men kunne ikke give en nøjagtig
beskrivelse.
Jeg selv bruger ikke Outlook eller Outlook Express til noget som
helst.

Nu er problemet løst, ved god hjælp fra Lars Klintholm.

mvh kmo

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 09-04-06 19:48

On Sun, 09 Apr 2006 00:19:22 +0200, Lars Klintholm
<klintholm@gmail.com> wrote:

>I Outlook 2003:
>Funktioner, Indstillinger, fanen Postformat, knappen Internationale
>indstilllnger, Brug engelske brevhoved ved svar og videresendelse

Tusind tak, det var lige det jeg manglede.
Det er åbenbart fanen "Send" i OE der har skiftet navn til
"Postformat".
Jeg bruger hverken O eller OE, men har en OE installeret - kan
desværre ikke komme af med den.

kmo

Fra : Lars Klintholm

Dato : 09-04-06 22:08

Den 09 apr 2006 skrev kristian mikael de freitas olesen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Tusind tak, det var lige det jeg manglede.

Velbekomme

Lars Klintholm

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 11-04-06 08:06

kristian mikael de freitas olesen skriblede:

> Tusind tak, det var lige det jeg manglede.
> Det er åbenbart fanen "Send" i OE der har skiftet navn til
> "Postformat".

For lige at præcicere:
Send fanen i OE har ikke skiftet navn, det er i
Outlook fanen hedder sådan.

> Jeg bruger hverken O eller OE, men har en OE installeret - kan
> desværre ikke komme af med den.

Nej, den er jo en del af Windows.

--
Lars Fragstrup

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-04-06 15:20

Lars Fragstrup skrev:

>Nej, den er jo en del af Windows.

Outlook Express har man altid selv kunnet vælge om man vil
installere eller ej og altid kunnet afinstallere.

Men bruger man f.eks. MSN Messenger (eller Windows Messenger), så
er den nødvendig.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 12-04-06 18:56

On Tue, 11 Apr 2006 16:20:07 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Outlook Express har man altid selv kunnet vælge om man vil
>installere eller ej og altid kunnet afinstallere.

Det har jeg så ikke kunnet finde ud af at gøre.

>Men bruger man f.eks. MSN Messenger (eller Windows Messenger), så
>er den nødvendig.

Det gør jeg absolut ikke.
Jeg kan på alle måder undvære OE.

mvh kmo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-04-06 19:38

kristian mikael de freitas olesen skrev:

>Det har jeg så ikke kunnet finde ud af at gøre.

Den er da i tilføj/fjern Windowskomponenter og det er er rigtig
afinstallation.

Under installation skal man vælge speciel eller sådan noget lign,
husker det ikke rigtigt.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 15-04-06 17:41

On Wed, 12 Apr 2006 20:37:32 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Den er da i tilføj/fjern Windowskomponenter og det er er rigtig
>afinstallation.

Det synes jeg ikke jeg kunne, men det var måske i en tidligere
version.
Jeg vil da prøve igen ..

mvh kmo