ældre plejen i danmark
Fra : Sabina H.

Dato : 28-05-06 20:41

har netop siddet og set en udsendelse på DR omkring ældreplejen i danmark,
som naturligvis er udsprunget af hele den polemik fra Fælledgården i kbh....

hun sidder i dette indslag og snakker med embedslægen som skal føre uanmeldt
tilsyn en gang om året....
da hun så spørger ind til problemerne med ligge sår, forklarer han at når de
foretager disse uanmeldte besøg spørger de bare om der er problemer med
liggesår, og tager svaret for gode varer...

her er det så jeg tænker....

spørger de bare personalet eller endda en leder, så er det sku da klart at
ingen vil være ved at der er liggesår på plejehjemmet....
hvad skulle problemet være i at gå ud og snakke med de ældre??
det er immervæk dem der døjer med problemerne, og der MÅ da være nogle der
er åndsfriske nok til at kunne svare klart og tydeligt.... hvis det så viser
sig at tilfældet er at der er en med liggesår, så kan de sku da tjekke den
ene beboer, i stedet for som han selv sagde, at skulle løfte alle dynerne på
plejehjemmet....

jeg synes det er groteskt at embedslægen holder tilsyn på så spinkelt et
grundlag, som bare at spørge personalet om problemerne...
naturligvis vil der være enkelte ærlige indimellem, jeg siger jo ikke at
vores plejepersonale ikke er godt, men man må jo mene at de somregel også er
loyale.....

hvorfor har jeg skrevet dette indlæg?? jeg ved det egentlig ikke... blev
bare så harm over de spinkle grundlag de tilsyn bliver ført.... hvis man
skal føre tilsyn med noget, skal man da gå til dem der MODTAGER ydelsen,
ikke dem der leverer den.....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : afm

Dato : 29-05-06 00:11

Hvordan tror du behandlingen af en der klager vil være, men du har
fuldkommen ret.
Det er totalt tåbeligt at spørge leder eller oersonale, om hvordan de syntes
at de udfører deres arbejde.
AFM

Fra : Leo

Dato : 29-05-06 07:20

fuldkommen ret.
> Det er totalt tåbeligt at spørge leder eller oersonale, om hvordan de
syntes
> at de udfører deres arbejde.

Nemlig, vi skal have et korps af selvfede kontrollanter - nogle, der kan
komme på uanmeldt besøg en 8-10 gange om året og kontrollere, at alt er, som
de mener det bør være -vi må jo huske, at alle inden for sundhedssystemet
kun har et formål - at behandle folk dårligt og derefter at lyve om det - -
derfor skal kontrollanterne naturligvis heller ikke have en sundhedsfaglig
baggrund for at kunne vurdere situationerne - den slags holder nemlig
sammen - det ved enhver. Og patienter eller beboere, der ikke vil have disse
rendende skal naturligis ikke have indsigelsesret -de er helt klart under
pres fra personalet og frygter repressalier - så ind og flå dynen af fru
jensen for kontrol af ble og bagdel. Og meget gerne med offentligt
tilgængelige rapporter på nettet, så vi andre kan sidde og forarges og snage
i elendigheden.

Fra : Sabina H.

Dato : 29-05-06 07:39

Leo wrote:
> [...]
> jensen for kontrol af ble og bagdel. Og meget gerne med offentligt
> tilgængelige rapporter på nettet, så vi andre kan sidde og forarges

fald dog lige ned....

der er jo ingen der siger at det ike skal være velkvalificeret personale der
laver den slags kontroller...
der er heller ingen der siger at store dele af vores plejepersonale i dag
ikke er velkvalificerede...

jeg tror personligt en stor del af problemet ligger i alle nedskæringerne,
men så er det jo netop det IKKE nytter at lyve overfor embedslægen omkring
liggesår og deslige...

jeg mener at embedslægen gør sit job.... men ikke godt nok....
jeg mener IKKE det er godt nok at dukke op på plejehjemmet, stille en række
spørgsmål og så tro den hellige grav er velforvaret.....

hvis nu der var bedre opsyn, som feks en person der fulgte personalet på et
givent plejehjem, bare i en halv dagvagt, så ville problemerne komme for
dagen.... plejehjemsbeboerne er jo vant til vikarer (som det ser ud
umiddelbart ihvertfald), så en "trainee" ville da næppe være et problem....
det kræver altså ikke en lægelig vurdering til at se om der er et
liggesår.... det er et ret simpelt spørgsmål....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 29-05-06 15:50

"Leo" <fupkonto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jensen for kontrol af ble og bagdel. Og meget gerne med offentligt
> tilgængelige rapporter på nettet, så vi andre kan sidde og forarges og

Det har du helt ret i.. Alt sammen. Det system du her foreslår er måske lige
vel skrapt, men så klart at foretrække fremfor tingenes aktuelle tilstand.
Vel brølt Leo.

Martin