Pollenallergi
Fra : Heidi

Dato : 12-05-06 07:09

Jeg er allergisk overfor birkepollen, og har det ret slemt i mine øjne i
disse dage - jeg tager piller men synes ikke de hjælper ordentligt, men
det har jo nok noget med det rekordstore antal af pollen at gøre.
Især om aftenen er jeg ved at klø mine øjne ud af hovedet, og det er
mest det der er problemet, udover lidt løbende næse.
Vejrtrækningsproblemer er der ingenting af.

Hvad gør i andre for at mildne øjenkløen? Jeg ved godt det er et
spørgsmål om at være tålmodig et stykke tid endnu, og gudskelov for det!
Men udover at sidde med en kold klud mod øjenlågene så aner jeg ikke
hvordan jeg skal gøre, når nu pillerne ikke virker ordentligt (fik Xyzal
paa recept af min laege men proever nu med Benadryl i stedet, og det
goer vist ingen forskel).
(Beklager at jeg pludselig skriver aa og oe osv. men lige pludselig er
de danske bogstaver forsvundet fra mit system).

--
Heidi

Fra : Faithless

Dato : 12-05-06 08:42

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message

> Hvad gør i andre for at mildne øjenkløen?

Prøv evt. nogle øjendråber, bruger selv Antistina Previn (håndkøb ca. 70
kr.).

> [...]
> paa recept af min laege men proever nu med Benadryl i stedet, og det goer

Jeg får nogle piller som hedder Aerius, men de kan kun fåes på recept. Det
er klart de piller som virker bedst på mig, så dem kan du evt. prøve.

Mvh
Thomas

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-05-06 09:29

> [...]
> Især om aftenen er jeg ved at klø mine øjne ud af hovedet, og det er mest
> det der er problemet, udover lidt løbende næse.

Du skal bare en tur på apoteket og bede om øjendråber. Der er flere slags,
og de virker fint. Det kan dog godt svide noget, hvis dine øjne er sarte
eller du har kløet i dem, men det hjælper næsten omgående.

Mvh Maria

Fra : Steen

Dato : 12-05-06 10:06

Heidi wrote:

> Hvad gør i andre for at mildne øjenkløen?

Øjendråber! Piller er systemisk behandling, hvor medicinen bliver fortyndet
i hele kroppen. Lokal behandling er mere effektivt. Der findes flere gode
øjendråber med antihistamin. Selv har jeg tidligere brugt Livostin, som kan
fås i håndkøb, og de er smaddergode. Pt. bruger jeg dog Opatanol, som min
læge har anbefalet, men jeg synes ikke jeg mærker den store forskel i
forhold til Livostin.

Der findes vist også stadig nogen, der hedder Antistina-Privin, som jeg
brugte for mange år siden, men de svier lidt i øjnene, husker jeg.

Du kan se lidt om Livostin her:
http://www.dk.janssen-cilag.dk/pdisplay.jhtml?itemname=livostin

De er som sagt i håndkøb, og koster SVJH heller ikke alverden.

Jeg er selv hårdt ramt i disse dage, men uden mine øjendråber var jeg
prisgivet!

/steen

Fra : EnjoyNews

Dato : 12-05-06 10:38

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er allergisk overfor birkepollen, og har det ret slemt i mine øjne

Jeg har samme problem og brugte til at starte med alm. håndkøbs øjendråber,
hvorefter jeg beklagede mig til min læge over at det stadig kløede vildt i
øjnene og at det svier temmelig meget..
Så sagde han at jeg skulle bruge Opatanol øjendråber (på recept) de svier
ikke og de virker rigtig godt. Pris 105 dkr men det værd..

Jeg plejer normalt at kunne holde mig til en årlig indsprøjtning af
binyrebark (tror jeg det hedder), men i disse tider er jeg nødt til at
kombinere med en alm. allergi pille, øjendråber og næsespray, dagligt..
Det er dog ved at blive bedre kan jeg mærke..

Kh Heidi

Fra : Gitte S.

Dato : 12-05-06 16:27

Hej Heidi

Jeg ved fuldtændig, hvordan du har det, for jeg gennemgår det samme som dig
hver sommer.

Jeg har haft høfeber i snart 10 år, og det går kun i mine øjne som klør som
bare fa....

Jeg har tager også pillerne Xyzal, som jeg har fået på recept hos lægen.
Derudover tager jeg øjendråber, som hedder Sesal Ophtha. Jeg har efterhånden
prøvet de fleste alligeriprodukter, og jeg synes ikke, at de hjælper
særligt meget, og derfor har jeg en aftale med lægen, at jeg i højsæssonen
for pollen får en sprøjte med binyrebarkhormon, og den hjælper. Desværre
holder indsprøjtningen kun 1-1½ måned, og man må ikke få den flere gange
end en gang....desværre.

Jeg er ved at overveje, at prøve akupunktur. Jeg har hørt, at der er en
akupuntør her i Aalborg, som kan helbrede eller lindre ved kun to
behandlinger, og det jo næsten lige før det skal prøves.

Hvis dette ikke hjælper, vil jeg høre min læge om jeg kan få en
allgerivacination. Du kan læse mere om den på dette link:
http://hoefeber.astma-allergi.dk/regado.jsp?type=page&id=38

Mvh Gitte

Fra : bare mig

Dato : 12-05-06 19:11

> [...]
> (Beklager at jeg pludselig skriver aa og oe osv. men lige pludselig er de
> danske bogstaver forsvundet fra mit system).

Jeg er også meget plaget.

Jeg får antistina Privin øjendråber, dog på recept, da de så er billigere,
samt jeg får Kerstine anthihistaminer på 20 mg, og naxonase i den stærkeste
dosis og ... astmamedicin, plumicort og bricanyl.

Men det er træls, meget endda. Men vil stærkt råde dig til at prøve
antistina Privin øjendråber. Jeg prøvede alverdens, men disse er de bedste,
føler jeg !

Fra : Heidi

Dato : 13-05-06 07:08

Heidi wrote:

Tak for jeres forslag - jeg tager på apoteket i dag og tager navnene på
de øjendråber med, som i har oplyst, og så må vi se hvad de har at byde
på, og hvad de anbefaler. Og så kan jeg forhåbentlig komme til at se
nogenlunde normal ud i hovedet igen inden længe

--
Heidi