svejseøjne
Fra : Bente

Dato : 09-05-06 18:48

Nå svejseøjne er vel nok lidt overdrevet.
Men mine øjne svider og brænder når jeg som i disse dage har været en lang
dag i solen. Jeg er ikke så god til at bruge solbriller. Synes jeg sveder
under brillerne og de glider ned ad næsen. Er der noget man kan dryppe
øjnene med så de ikke er så irriterede.

mvh Bente

Fra : michael

Dato : 09-05-06 19:08

I disse dage kn det godt være pga pollen, at øjnene blver arriterede.
Der har lige været sat danmarksrekord i birkepollen, så tal evt med din
læge om det.

/michael

Fra : Marianne

Dato : 09-05-06 21:25

Uanset om det er pollen eller lys, så er alm. saltvand helt fint. Lav det
selv (9%) eller køb nogle pipetter på apoteket.

mvh
marianne

Fra : Søren

Dato : 09-05-06 22:06

"Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> Uanset om det er pollen eller lys, så er alm. saltvand helt fint. Lav det
> selv (9%) eller køb nogle pipetter på apoteket.

Det er altså 0,9% saltopløsning!
9% svier nok lidt.-)

Søren, laborant.

Fra : Marianne

Dato : 10-05-06 00:02

> Det er altså 0,9% saltopløsning!
> 9% svier nok lidt.-)
>
> Søren, laborant.

Arh - OK. Tak for rettelsen!

mvh
marianne

Fra : Erling Thorup Madsen

Dato : 10-05-06 00:17

Der findes en plante der meget sigende hedder øjentrøst. den kan
købes i visse helsekost forretninger. Udtræk af den kan anvendes
til skyllemiddel for øjnene. Den kan også drikkes som te.

Fra : BA

Dato : 10-05-06 19:40

Kamille-te er også godt. Det tager bl.a betændelse. Kom det på et stykke
vat, eller skyld med et øjenglas (eller snapseglas)
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-05-06 19:52

> Kamille-te er også godt. Det tager bl.a betændelse. Kom det på et stykke
> vat, eller skyld med et øjenglas (eller snapseglas)

Medmindre altså at man er allergiker. Så gør kamillete det bare endnu værre.
Saltvand er klart bedst.

Mvh Maria