Diabetiker og Faxe Kondi
Fra : JH

Dato : 12-04-06 14:48

Lige et hurtigt spørgsmål.

Må en diabetiker få Faxe Kondi Light. Nu tænker jeg på druesukkeret. Der
står "max. 8 kcal" på flasken hvis det er en hjælp...

JH

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 18:55

> Må en diabetiker få Faxe Kondi Light. Nu tænker jeg på druesukkeret. Der
> står "max. 8 kcal" på flasken hvis det er en hjælp...

Hejsa

I princippet, så nej, for i Faxe KOndi Light er der 2 el 3 g kulhydrat pr
100 ml, og det anbefales at diabetikere ikke indtager drikke med mere en et
g kulhydrat pr 100 ml.
Når jeg skriver "i princippet" er det fordi en velreguleret diabetiker godt
vil kunne drikke et glas af det.
I en halv liter er der 10-15 g kulhydrat hvilket svarer til et stykke frugt.
MEn kender man ikke sin krops reaktioner og er man ikke velrehuleret vil jeg
ikke anbefale at man drikker Faxe Kondi Light.

Louise
Type 1 diabetiker siden 1994

Fra : JH

Dato : 13-04-06 08:49