Fodsved
Fra : Erik

Dato : 05-04-06 13:32

Hej NG.

Jeg lider af varme fødder og der af en del fodsved Så mine fødder og
fodtøj hurtigt kommer til og lugte ....

Har i nogle gode råd?

På forhånd tak
Erik

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-04-06 15:28

Erik wrote:
> Hej NG.
>
> Jeg lider af varme fødder og der af en del fodsved Så mine fødder
> og fodtøj hurtigt kommer til og lugte ....
>
> Har i nogle gode råd?

Tag til USA og køb nogle "Odor Eaters" - http://www.odor-eaters.com/ - de er
helt fantastisk effektive, men koster en bondegård i brug, da de ikke holder
voldsomt længe, og desuden koster en tur til USA også en sjat penge.
Alternativt kan du prøve med nogle læderindlægssåler, de har hjulpet mig
gevaldigt, men er ikke så effektive som ovenstående. Hvis du bruger
bomuldsstrømper, kan du prøve at skifte dem ud med uldstrømper, det skulle
efter sigende også hjælpe.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : nusle nuslesen

Dato : 05-04-06 16:33

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg lider af varme fødder og der af en del fodsved Så mine fødder og
> fodtøj hurtigt kommer til og lugte ....
>
> Har i nogle gode råd?

Mine to drenge har også sloges med det i perioder - særligt i
fodboldstøvlerne. De hader mine "råd", særligt det med kolde afvaskninger -
men det hjælper

Kolde (gerne iskolde) afvaskninger et par gange om dagen, til at begynde
med - senere er en enkelt gang om dagen nok, og er du heldig, kan du droppe
det igen til sidst.

Matas Fodcreme (antiperspirant) smøres på bagefter, husk at lade den trænge
ind i huden.

Hvis det ikke er nok, findes der også diverse fodspray's, til når/hvis
lugten har sat sig i skoene. F.eks. Rodalon fra Matas. Hvis det er muligt,
så vask skoene, ellers put dem i fryseren (i frysepose) natten over. Hvis du
bruger Rodalon, er det en god idé at gøre det udendørs - da det er lidt
kradst. Lad f.eks. skoene stå i udestuen eller på altanen eller lignende.

Derudover er det altid en god idé at give fødderne så meget luft som muligt,
dvs. når du er hjemme - så smid skoene og gerne sokkerne.

Endelig er det også et godt råd ikke at gå i de samme sko flere dage i
træk - skift gerne midt på dagen om muligt. Så flere sko er også en god idé.

mange hilsner

Fra : Katrine J

Dato : 05-04-06 17:03

Du kan også lade tvekulturet natron stå i dine sko i en 6-8 timer. Det tager
lugten i dem.

Der er flere muligheder i Matas for at få produkter der tager fodsved og
lugt. Snak med dem.

Hilsen

Katrine J.

Fra : nana sørensen

Dato : 05-04-06 18:58

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> wrote in message
> Hej NG.
>
> Jeg lider af varme fødder og der af en del fodsved Så mine fødder og
> [...]

Et produkt der kan fåes i matas der hedder Safety five. Genialt. Spray fem
pift på, smør det ind med fingrene.Det tager sved(lugt) i op til fem dage,
og ja det virker. Koster 100 et eller andet.

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 22:01

> [...]
> Hej NG.
>
> Jeg lider af varme fødder og der af en del fodsved Så mine fødder og

Hej Erik

På apoteket kan du få noget der er effektivt.Aluminium Klorid med 25%
sprit.Det er godt både til, arm-fod-håndsved.
Venlig hilsen
Anne

Fra : MrHoneyBunny

Dato : 06-04-06 14:52

"AM" <an.msnabelapc.dk> wrote in message

> [...]
>
> På apoteket kan du få noget der er effektivt.Aluminium Klorid med 25%
> sprit.Det er godt både til, arm-fod-håndsved.

Overvej også om der ikke er en måde du kan nedsætte din svedproduktion fra
fødderne.

Hvis du går rundt i relativt meget tøj, især kunstoffer som kan være svære
at svede igennem vil din generelle svedproduktion være høj. Derfor er
naturstoffer som f.eks. bomuld altid et hit - især kan en god
bomuldsundertrøje gøre underværker.

Bruger du en deodorant antiperspirant-effekt under armene? Hvis du gør så
overvej at bruge en som ikke blokerer din svedkirtler, for jo mere du sveder
over resten af kroppen, jo mindre sveder du om fødderne,

Sidst og ikke mindst så vær sikker på at du er istand til at svede gennem
dine sko, det er næsten det vigtigste. Et par hermetisk lukkede sko i
kunststof er et sikkert hit til en god gang fodsved.

Fra : Peter

Dato : 06-04-06 12:06

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Jeg lider af varme fødder og der af en del fodsved Så mine fødder og
> fodtøj hurtigt kommer til og lugte ....

Du kan bruge oceaner af penge på en masse produkter, som alligevel ikke har
den store virkning.

Som Nusle skriver - kolde afvaskninger to til tre gange om dagen,
selvfølgelig med skift af sokker, samt flere forskellige par sko, er det
eneste der reelt hjælper.
Jeg har selv været gennem turen, så taler af egen erfaring.

Peter