Der var engang..... (stofanet)
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 14-06-01 22:36

hvor jeg var glad for stofanet.

Det er jeg til dels stadig, da forbindelsen virker fint og kører
hurtigt (her i Aalborg). Men news serveren virker altså meget dårligt!

Jeg er ikke storbruger af binære grupper og alt hvad jeg ønsker, er at
mine indlæg dukker op, når jeg nu har sendt dem. Men det gør de altså
ikke. Lige meget hvilke grupper jeg poster i.

Jeg får altid en mail fra en "omstillings dame", når jeg skriver til
support@stofanet.dk, hvori hun skriver, at jeg snart hører fra den
person der supporterer deres news. MEN JEG HAR IKKE HØRT FRA DEN
PERSON ENDNU. Jeg ved nok godt hvorfor. Fordi at de ikke ved hvornår
det kommer til at køre.

Og Allan Joergensen, du kan sige hvad du vil, men _jeg_ har nu haft
stofanet i ca. 2 år og jeg har ikke oplevet een eneste gang, hvor news
serveren har kørt stabilt i mere end en uge af gangen! Det er for
dårligt, simpelthen.

HVORNÅR SKER DER NOGET FOR FAN... Skal man godt nok til at betale
ekstra, et andet sted for at få en ydelse man allerede betaler for?

Mvh. Brian

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 15-06-01 03:05

Hvis du kun køre danske grupper, kan jeg kun anbefale dig at skifte, til
news.sunsite.dk

Du kan ikke umiddelbart poste gennem deres server, for at gøre det skal du
lige en tur omkring www.sunsite.dk og bede om et brugernavn og password.

Og det virker bare, telia sucks big time.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 15-06-01 12:48

"Brian B. Christensen" <nope@nope.nope> skrev i en meddelelse
> hvor jeg var glad for stofanet.

KLIP
> [...]
> person der supporterer deres news. MEN JEG HAR IKKE HØRT FRA DEN
> PERSON ENDNU. Jeg ved nok godt hvorfor. Fordi at de ikke ved hvornår

KLIP

Jeg ved ikke hvad du har gjort dem, men jeg får altid svar fra
support@stofanet.dk hurtigt.
Jeg skrev om news prob. til dem torsdag aften og fik svar fra Lars B.
Jensen her fredag morgen.

Mogens

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 15-06-01 21:46

On Fri, 15 Jun 2001 13:47:46 +0200, "Mogens Nielsen" <mogens"fjern
mig"@nielsen.ac> wrote:

>Jeg ved ikke hvad du har gjort dem, men jeg får altid svar fra
>support@stofanet.dk hurtigt.

Jeg håber da ikke jeg har gjort dem noget.

>Jeg skrev om news prob. til dem torsdag aften og fik svar fra Lars B.
>Jensen her fredag morgen.

Jeg har også fået svar fra Lars og andre. Men det de skriver, er at
jeg hører mere fra Telias news master. Og der går det så i stå.

De fortæller mig at der jo er lidt indkørings vanskligheder på et nyt
system. Ja tak, det ved jeg godt, da jeg selv er IT konsulent. Men der
var også problemer inden de indkørte dette nye system - i hvert fald i
de 2 år jeg har haft Stofa.

Mvh. Brian

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 16-06-01 10:10

Ja du er en af de heldige. jeg sker i onsdag og her ikke fået svar inu.

Mvh
Thomas

Fra : Erik Lundgaard

Dato : 17-06-01 16:08

Jeg mener, det kører rimelig godt.

Erik

Fra : Allan Joergensen

Dato : 15-06-01 22:30

Brian B. Christensen <nope@nope.nope> wrote:

> Jeg er ikke storbruger af binære grupper og alt hvad jeg ønsker, er at
> mine indlæg dukker op, når jeg nu har sendt dem. Men det gør de altså
> ikke. Lige meget hvilke grupper jeg poster i.

Det gør de. De er bare forsinket.

> person der supporterer deres news. MEN JEG HAR IKKE HØRT FRA DEN
> PERSON ENDNU. Jeg ved nok godt hvorfor. Fordi at de ikke ved hvornår
> det kommer til at køre.

Du udtaler dig meget kategorisk.

> [...]
> stofanet i ca. 2 år og jeg har ikke oplevet een eneste gang, hvor news
> serveren har kørt stabilt i mere end en uge af gangen! Det er for

Nu er det jo ikke MIN newsserver, men af gode grunde har jeg en rimmelig
idé om hvad der sker med den.

Newsserverne kører fint, det er det bagvedliggende feed der er problemer
med.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 15-06-01 23:04

On 15 Jun 2001 21:30:14 GMT, dw@nowhere.dk (Allan Joergensen) wrote:

>Det gør de. De er bare forsinket.

Ja, meget!

>Du udtaler dig meget kategorisk.

Ved jeg godt, men jeg er bare lidt træt af at har betalt for noget i 2
år, der stadig ikke virker (ok, det er jo mit eget problem. Jeg kan jo
bare skifte udbyder).

>Newsserverne kører fint, det er det bagvedliggende feed der er problemer
>med.

Hvad ved jeg Det er navnet på en newsserver jeg skriver ind i
min reader.

Mvh. Brian
Som ikke engang gider spørge, hvornår det virker igen. Det har jeg
gjort i 2 år nu....

Fra : Cmx

Dato : 16-06-01 00:16

Allan Joergensen wrote > > Og Allan Joergensen, du kan sige hvad du vil, men
> [...]
ones.
> I know karate (and seven other Japanese words).

En uindviget person ud i newsservere infrastruktur spørger:

-Betyder det at news.stofanet.dk ikke har tilgang til et newsfeed som feks
easynews?

Dvs. news.stofanet.dk "kun" gengiver det bagvedliggende newsfeed! Eller
hvad?

Mvh Cmx

Fra : Jan Chrillesen

Dato : 16-06-01 14:16

Cmx <2mads@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> easynews?
>
> Dvs. news.stofanet.dk "kun" gengiver det bagvedliggende newsfeed! Eller

Uden at kende Allans setup vil jeg gætte på at der er en, eller flere
newsservere, der udveksler news med andre udbydere (det som Allan kalder
newsfeedet). Denne server sender så det samlede newsfeed fra alle de
udbydere, som Telia peerer med, til newsreader maskinen, som er den kunderne
forbinder sig til.

Hvis jeg har forstået Allan rigtigt et det newspeering/feed maskinen, der
har problemer[1] og ikke newsreader maskinen.

/Jan

[1] Hvilken backloggen på TDC's feeder maskine også indikerer :)