Kroatien / Dubrovnik
Fra : L. Hjerrild

Dato : 22-05-06 21:13

Hej gruppe
Vi .2 voksne og 2 børn overvejer at tage autocamperen i uge 25 26 27 og køre
til Dubrovnik i kroatien.
Er der nogen der har erfaring med det sydlige kroatien ?. Hvordan er
priserne generelt ?. hvordan med gæstfriheden efter urolighederne i 90 erne
?. Standarten på campingpladserne ?. Noget specielt man skal være opmærksom
på ? osv.
Kunne vildt godt tænke mig at høre fra nogen der har været der. Gerne både
positive og negative oplevelser.

På forhånd tak
Med venlig hilsen Karina

Fra : Ped

Dato : 22-05-06 22:28

L. Hjerrild skrev:
> [...]
> på ? osv.
> Kunne vildt godt tænke mig at høre fra nogen der har været der. Gerne både

Jeg var der på motorcykel for 5 år siden, og jeg kan bekræfte at
Kroatien er et dejligt og flot ferieland. Jeg skrev en lille smule på
min hjemmeside og tog et par billeder. Gå til adressen:
http://dbhome.dk/pedmail/touring.htm og scroll ned til 2001. Husk
endelig at besøge Plitvicka Jesera National Park på vejen til Dubrovnik
- den må man simpelthen ikke køre forbi.

Jeg oplevede standarden på campingpladserne (dem jeg besøgte) som høj.
Der var rent og pænt, fremragende sanitære forhold, lange åbningstider i
kiosker, restauranter osv. og i det hele taget tjenende ånder alle
vegne. Men tag en campingguide med - jeg så mange flere campingpladser
end dem der står i ADAC Camping Führer, og jeg tror ikke de alle var
lige gode.

Jeg mener at priserne dengang var omtrent på vestligt niveau i Istrien
og noget lavere inde i landet, men man bliver ikke ruineret af at være
på ferie der.

Jeg fandt atmosfæren fuldstændig afslappet og meget venlig i
kystområderne og de store byer. Derimod oplevede jeg de krigshærgede
områder som noget skumle. Her var (sikkert meget naturligt) ingen
smilende ansigter, men kun skulen og af og til tvivlsomme signaler fra
forbipasserende (fu*k finger og provokerende rådden kørsel). Men ellers
kan Kroatien varmt anbefales.

Rigtig god tur!

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : John

Dato : 22-05-06 23:58

L. Hjerrild skrev:
> [...]
> på ? osv.
> Kunne vildt godt tænke mig at høre fra nogen der har været der. Gerne både

Generelt oplevede jeg folk som meget venlige i Kroatien, specielt i Zagreb.

Da jeg var i Dubrovnik (sommeren 2004) var det dyrt og fyldt med dumme
italienske turister der tror hele verdenen drejer sig om dem.

Dubrovnik var en oplevelse, men kan sagtens ses på en dag uden problemer.

Derudover er Kroatien ret flot og dejligt om sommeren, og kommer man
lidt væk fra turiststederne er priserne ret fornuftige.

Mvh

John