Med autocamper til Skt. Petersborg og vide~
Fra : Ukendt

Dato : 17-05-06 07:16

Hej!

Vi er 2 som planlægger at tage en tur i autocamper til Skt. Petersborg(via
Stockholm, med færge til Helsinki) og blive der nogle dage. Det er kun
lykkdes os at opstøve én campingplads 15 km fra centrum "Olgino Camping".
Kender nogen denne plads, eller andre i området?

Vi er bekendte med at man skal have Visa til Rusland og er pt .ved at købe
en invitation fra www.visaru.com

Når vi har set Skt. Petersborg går turen videre til de 3 baltiske lande.

Generelt er vi uerfarne mht. rejse i disse lande så al form for råd osv. er
meget velkomne.

Mange hilsner

Brian

Fra : Morterner

Dato : 17-05-06 18:37

"
> [...]
>
> Når vi har set Skt. Petersborg går turen videre til de 3 baltiske lande.
>

> Generelt er vi uerfarne mht. rejse i disse lande så al form for råd osv.

Prøv at læse på
www.campingdanmark.dk/pages/article_show.asp?articleGuid=7232

et lille uddrag
Campingplads er så meget sagt for der er tale om en asfalteret
parkeringsplads foran et hotel.

Faciliteter – eller hvad man nu vil kalde dem
Faciliteterne er så dårlige, at man næsten ikke vil byde sin krop et
bad. I det som kaldes servicebygningen er der 3 brusekabiner, men det der
engang var fliser er nu bare krakeleret rustfarvet puds og det som kommer ud
af hanerne, skulle være vand, men er en grumset rødlig ildelugtende væske,
så de dage vi tilbringer i byen består af etagevask i vognene. Vi har
badeværelse i både autocamperen og campingvognen, men vi vil også gerne
spare på vandet.

husk at læse om resten af deres tur.

Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.com/pro

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-05-06 19:58

On Wed, 17 May 2006 08:16:13 +0200, "Brian" <n/a> wrote:

>Hej!
>
>Vi er 2 som planlægger at tage en tur i autocamper til Skt. Petersborg(via
>Stockholm, med færge til Helsinki)
Det er billigere at tage Stockholm-Turko, rent tidsmessigt er det det
samme.

>og blive der nogle dage. Det er kun
>lykkdes os at opstøve én campingplads 15 km fra centrum "Olgino Camping".
>Kender nogen denne plads, eller andre i området?
Jeg kender den ikke, men har kørt forbi mange gange. Der er mindst 2
andre campingpladser/moteller, men de er længere fra St. Petersborg
(mod Finland). Parker vognen på campingpladsen og tag en taxa til den
nærmeste metrostation og så videre derfra. Aftal prisen med taxaen
inde turen startes.

> [...]

>Generelt er vi uerfarne mht. rejse i disse lande så al form for råd osv. er
Russerne har lige pr. 20-4-2006 fået den brilliante ide at der skal
betales 100 Rubler for ekspeditionen ved grændsen for at komme ind.
Syg ide som gjorde at det tog over 6 timer at komme ind sidst jeg var
der. Håber at der får bedre styr på proceduren inden jeg skal afsted
igen.
Normalt tager det fra 20 til 60 minutter at krydse kl 1 om natten.

At køre til St. Petersborg fra Vaalimaa i Finland er bare at følge
vejen lige ud med undtagels af krydsningen af byen Vyborg, der er 2
muligheder, enten igemmen byen (kan ikke anbefales, vejene er elendige
der inde) eller kører ad den nye omfartsvej de har fået fuldført (Her
er vejene også af tvivlsom kvalitet, men dog bedre end gemmen byen)

Jeg vil dog anbefale den anden grændseovergang ved Nuijamaa (over
Lappeenranta) hvis der er oplevelse for øjenene man er ude efter.

Overhold hastighedsgrændserne 90 på landevejene og 60 i byen. Der er
ikke nødvendigvis logik i hvor byen begynder og slutter, men
skiltningen ligner vores, altså hvide skilte med bynavn og en rød
skråstreg ved ophør.
Og det er Ivan betjent der bestemmer hvor stærkt du har kørt, uanset
hvad du måtte mene derom. Risikoen for at blive stoppet pga.
fartoverskridelser er dog mindre hvis man overholder fartgrændserne.
Bøder afregnes ikke kontant, men du betaler derimod på
posthuset/banken og derefter får du dit kørekort og bilens papirer
igen. Det er smart at have et internationalt kørekort eller 2 med plus
dubletter af bilens papirer, desværre får man en Russisk
regestreringsattest på grændsen, og det er bøvlet at miste denne når
man skal ud igen, eller bliver stoppet af politiet.

At komme fra nord i St. Petersborg til den sydlige ende tager i
dagstimerne alt fra 1,5 til 3 timer, om natten kan det gøres på 1
time. Der er ca 35 km.
Den vej i skal er bare lige ind i byen og følge vejen langs
Neva-floden også venstre over floden, lige ud og et venstresving mere
og Baltikum ligger et godt stykke ude af vejen.

Gemmensnitshastigheden i Rusland er væsentligt under hvad den er i
resten af euopa, regn med 55 km/t. Jeg har kørt fra St. Petersborg til
den anden side af Moskva 950 km, det tog 16 timer, til sammenligning
har jeg 1035 km til Stockholm og det kan gøres på 10 timer.

Færdselsreglerne er meget lig dem der gælder i Danmark, dog er "rødt
lys" og vigepligt ikke deres stærke side, overhaling indenom eller
over fortovet er også decipliner der behærskes af mange flere end i
Danmark.

Kontroller dit/jeres visa for gyldighed og øvrig information, er der
fejl giver det problemer på grændsen, ligeså kontroller den
registeringsattest i får på køretøjet på grændsen, specielt
stelnummer/reg. nr og udløbsdato.

Vil du have en mere præsis beskrivelse eller specifik info så kan du
evt. maile mig. Jeg har været der i bil flere gange om året de sidste
10 år.

/Hans