Rejseforsikring til Østrig?
Fra : Kent

Dato : 03-05-06 21:48

Hej

Jeg er lidt i tvivl om, om det kan betale sig eller tilrådes
at købe en rejseforsikring til vores ferie i Østrig fra
den 10. juli til d. 17.

Hvad mener I?

Kent.

Fra : michael

Dato : 03-05-06 22:35

Det gule sygesikringsbevis dækker 100% i Østrig.

/michael

Fra : jimmi1311

Dato : 04-05-06 07:45

Og det er derfor ikke nødvendigt at tegne yderliger forsikring.

MVH
Jimmi

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-05-06 10:32

"jimmi1311" <wolff13@gmail.com> wrote in news:1146725119.878477.284980
@i39g2000cwa.googlegroups.com:

> Og det er derfor ikke nødvendigt at tegne yderliger forsikring.

Hvis man er tilfreds med sygesikringens dækning.

Fra : Kent

Dato : 04-05-06 10:41

"Kent Oldhøj" <oldhoj@g-m-a-i-l.com> skrev i en meddelelse
> "jimmi1311" <wolff13@gmail.com> wrote in news:1146725119.878477.284980
> @i39g2000cwa.googlegroups.com:

> Hvis man er tilfreds med sygesikringens dækning.

Og det er man måske ikke, fordi........... ??

Hjælp mig lige

Kent.

Fra : Erling Simonsen

Dato : 04-05-06 11:20

Kent skrev:

> Og det er man måske ikke, fordi........... ??
>
> Hjælp mig lige
>
> Kent.

OK, så skal du se her:
http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringstyper/Rejseforsikring.aspx

Her skulle du kunne se, hvad dækningsmuligheder der er ud over det gule
sygesikringsbevis, hvis du vælger at tegne en rejseforsikring.

m.v.h.
Erling Simonsen

Fra : michael

Dato : 04-05-06 12:39

Bare lige til orientering, så er Forsikringsoplysningens hjemmeside
lavet af forsikringsselskabernes brancheorganisation. Og deres fornemste
opgave er jo at få folk til at tegne så mange forsikringer som muligt.

Jeg har rejst i 25 år i Europa og Nordafrika blot med
sygesikringskortet. Haft lægebesøg osv og har aldrig haft behov for mere.

/michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-05-06 20:09

Erling Simonsen skrev i 4459d4db$0$38690$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
dette:

> OK, så skal du se her:
> http://www.forsikringsoplysningen.dk/Forsikringstyper/Rejseforsikring.aspx

Det er vel som at spørge Dansk Supermarked om Bilka har noget, man burde
købe!

vh
Jan
http://jan.boegh.net/foto.htm |
http://jan.boegh.net/Album/Verden/Middelalderfestival_i_Bevagna/index.html

Fra : Gunnar007

Dato : 04-05-06 14:31

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Og det er man måske ikke, fordi........... ??

Hvis din kone skal indlægges på et hospital, og ferien er slut, skal du selv
betale for at blive nede hos hende.
Da sygesikringen ikke dækker sygeledsagelse, for andet end børn.

Vi fik voldsom brug for vores rejseforsikring på Gran Canaria i november, da
junior fik skoldkopper.
Havde vi ikke haft en rejseforsikring, skulle, den ene forældre have taget
hjem da ferien var slut.
Rejseforsikringen gjorde at vi begge kunne blive der, så længe vi ikke måtte
flyve hjem.

Det var 180 kr pr år. Lige nu har de dækket over 10.000 kr
Det er en rejseforsikring som betalte sig, der vil være andre som siger det
er lige meget.
Man bestemmer selv, men vurder hvad din risiko er

Hilsen G

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 05-05-06 09:27

Det gule sygesikringsbevis dækker din egen indlæggelse, lægebehandlig og
evt. din egen hjemtransport i Europa.

Som skrevet tidligere er er du nødt til at tegne en ekstra forsikring, hvis
du er interesseret i at få dækket ekstra rejse/opholdsomkostninger for
ledsager m.v.

Desuden vil du på mange forsikringer også kunne få dækket tabt ferie, hvis
du er syg mere end halvdelen af tiden (også for dine rejsefæller)

Om man skal tegne en ekstra forsikring er en vurderingssag og op til dit
eget temperament og ønske om dækning. Ingen tvivl om at basic-ting er dækket
af sygesikringskortet, men det er jo ikke alle der vurderer det er nok.

Det billigste er ofte at tegne den som tillæg til din indboforsikring - få
en pris på det og vurder der ud fra om du synes det er vigtigt.

Eksemplet nedenfor er da et rigtig godt eksempel på 180 kroner der er givet
godt ud - selvom det vel altid er sådan med forsikringer, at man køber noget
man håber man aldrig får behov for. Dog er der bare stadigvæk tusindvis af
danskerne, der hvert år har brug for det alligevel.

On 04/05/06 15:30, in article
445a01ed$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk, "Gunnar007"

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-05-06 18:08

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> writes:

> Og det er man måske ikke, fordi........... ??

Man har en kronisk sygdom, som måske kan give problemer. I dette
tilfælde skal man have fat i det blå sygesikringskort hos kommunen.
Det gule kort dækker ikke kronisk sygdomme.

Med den almindelige sygesikring kan man heller ikke få en
rejseledsager med sig hjem eller få et familiemedlem til at komme ned
og hjælpe en hjem.

/Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-05-06 12:08

On 04 May 2006 19:08:21 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

Hej Trine,

Kan du ikke give mig flere informationer om det blå kort? Det har jeg
- trods utallige rejser - aldrig hørt om. Som "kronisk syg" har jeg
rejst lykkelig uvidende om dette kort.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-05-06 16:22

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> writes:

> [...]
>
> Kan du ikke give mig flere informationer om det blå kort? Det har jeg
> - trods utallige rejser - aldrig hørt om. Som "kronisk syg" har jeg

Naturligvis. Jeg blev også først selv opmærksom på det i vores
medlemsblad: FNUG-bladet. http://www.fnug.dk

http://www.pharmaceut.dk/%7BD1D42327-C19F-41A8-8401-E570ADF517E0%7D
http://www.astma-allergi.dk/regado.jsp?type=document&id=420
http://www.sondagsavisen.dk/Site/Arkiv/2004-6-26/Artikler/Indland/9525942.htm

Mvh Trine

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-05-06 20:43

On 07 May 2006 17:22:04 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> writes:

>Naturligvis. Jeg blev også først selv opmærksom på det i vores
>medlemsblad: FNUG-bladet. http://www.fnug.dk

Tak for links... Har bestilt et kort - det kommer om otte dage *S*

Fra : Inger Buchard

Dato : 04-05-06 14:20

Hvis du vil sikre dig hjemtransport, erstatningsrejse ved sygdom ol. skal du
overveje, om det ikke er billigst med en husstands-rejse-forsikring via din
privatforsikring. Min blev udvidet til også at dække lande udenfor Europa,
og så blev det pludselig meget billigt at have rejsedækning et helt år.

Inger