One-way Toronto - København (billigt?)
Fra : jespah@gmail.com

Dato : 20-04-06 15:57

Hejsa!

Jeg står i den lidt sørgelige situation, at jeg rejste til Canada
(Toronto) i slutningen af marts.. og jeg skal hjem på mandag den 24.
april. Da mine planer var således da jeg bestilte min billet. Nu er
jeg dog kommet i den (u)heldige situation at jeg ligeså godt kan blive
herovre en måneds længere - da jeg hellere vil spendere min måned
herovre end hjemme i Danmark.

Jeg ringede derfor til Air Canada (hvor jeg har købt min billet) for
at få denne forlænget.. Hun indtastede alle de relevante data - og
alt virkede fint.. indtil sidste sekund, hvor hun sagde at dette ikke
kunne lade sig gøre, da billetten kun var gyldig til den 30. april..
Hrrmmm.. tænkte jeg!

Jeg kiggede derfor på nettet, da jeg så bare ville købe en one-way
ticket fra Toronto til København.. Men det er vist ikke bare sådan
ligetil.. ihvertfald ikke billigt! :/ En one-way med Air Canada koster
$2900 og en retur koster $800 ... det giver jo mening! :/ Vi ringede
derefter til Air Canada for at sætte dem ind i sagen, og fortalte
hvordan og hvorledes det hele hang sammen.. og han sagde at det
skyldtes de udbød deres retur-rejser som discount-rejser. Men kan det
virkelig være rigtigt, at det ikke er muligt at købe en one-way
billet fra Toronto til København med hjemrejse omkring den 19. maj til
fornuftige penge som fattige studerende, som mig kan betale? :)

Ville bare høre om i havde nogle gode forslag - som i så tit har! :)

Tusind tak for hjælpen og jeres tid!
Jesper Christiansen

Fra : Nicolai

Dato : 20-04-06 16:40

>ligetil.. ihvertfald ikke billigt! :/ En one-way med Air Canada koster
>$2900 og en retur koster $800 ... det giver jo mening! :/ Vi ringede

Jeg tager til Phuket via bangkok for 4000,- Skal jeg kun til bangkok koster
turen 5100,-... Ikke helt logisk...
Så du bestiller en retur og bruger kun den ene vej ;) (Jeg vil i fremtiden
søge på min destination som mellemlanding og se mulighederne...)

Ellers var det bedste jeg kunne finde Toronto -> Frankfurt -> Kastrup for
551$

Fra : Flyrejsen.dk Feedbac~

Dato : 20-04-06 16:46

Hej Jesper....

Desværre har de fleste flyselskaber indrettet deres prissystemer således, at
det nærmest er umuligt at finde billige envejs billetter på oversøiske
rejser. Indtil for nyligt kunne dette også kun sjældent lade sig gøre (med
undtagelse af lavprisselskaberne) i Europa.

Det skyldes at de billigste billetklasser kun sættes til salg som
returrejser - primært fordi envejs billetter oftest henvender sig til
forretningsfolk, der så tvinges til at betale gildet (og dermed også en del
af de billigste billetter der sælges til flyet).

Jeg har utallige gange måtte købe en returbillet og smidt den ene halvdel
væk, da det har været den billigste løsning. Værste eksempel var en tur hjem
fra Barcelona for nogle år siden, hvor en enkelt (bestilt samme dag) kostede
omkring 8.000 kroner, mens jeg på samme afgang kunne købe en retur (med en
fiktiv returdato ude i fremtiden - for lidt over kr. 2.000,-

Jeg vil råde dig til at købe en returbillet og så blot smide den ene halvdel
væk. Alternativt kan du prøve nogle små lokale rejsebureauer, der nogle
gange har specialaftaler eller kan nogle "tricks".

P.t. Koster en envejs på denne rute på den ønskede dag omkring 10.000,- med
LOT via Warsawa. Mens en retur med afrejse fra Toronto d. 19. Maj og en
fiktiv returrejse i september koster ca. Kr. 7.500,-

Håber det lykkes for dig at finde en løsning

On 20/04/06 16:56, in article
1145544993.647206.219710@v46g2000cwv.googlegroups.com, "jespah@gmail.com"

Fra : Nicolai

Dato : 20-04-06 16:55

>billet fra Toronto til København med hjemrejse omkring den 19. maj til

Så førdt nu du havde sat dato på:

Du kan dagen før komme hjem via frankfurt for 3367,- med Condor.
Scandinavian kan klare en returbillet via newark for 5114,-

Fra : Jørgen

Dato : 20-04-06 19:34

Hej Jesper!

Hvis prisen er den vigtigste, og du ikke har noget i mod at det bliver lidt
"besværligt" kunne du måske bruge Air Transat. http://www.airtransat.com/ De
vil f.eks. flyve dig til Newcastle d. 17 maj for 179 canadiske $ det er
ungefair knap 1000 dkr. Så skal du så selv finde hjem til Danmark fra
Newcastle.

For ca. 1550 dkr. flyver de dig til London d. 21. maj Derfra kan der
relativt billigt findes en lavpris flybillet hjem med f.eks. Sterling,
Easyjet, Ryanair og hvad de nu alle hedder...

Hvis du kan vente med at rejse til d. 24. maj flyver de dig til Hamburg for
ca. 1300 kr. Fra Hamburg er det relativt nemt at få en billig bus eller
togbillet til Danmark. AirBerlin har slagtilbud pt. Hamburg København for
200 kr. incl. skat. De øvrige priser er også alle incl. skat.
Men du kan selv kigge nemmere på siden. Håber du finder noget brugbart.

Hilsen Jørgen

Fra : "> Allan

Dato : 21-04-06 08:00

> [...]
> relativt billigt findes en lavpris flybillet hjem med f.eks. Sterling,
> Easyjet, Ryanair og hvad de nu alle hedder...

Jeg stod i nogenlunde samme situation sidste aar. Jeg skulle flytte til
Vancouver fra Danmark hvilket jo er lig med en enkelt billet.
Jeg endte med at tage Ryan Air fra Esbjerg til Luton. (150 kr) Saa bussen
til Gatwick (200 kr) hvor www.flyzoom.ca saa samlede mig op i en AirBus 340
og floej mig til Vancouver (2100 kr) med en mellemlanding i Calgary.
Saa det blev til 2450 kr alt i alt for en enkelt.

Du kan jo evt. se hvad Zoom kan transportere dig til Gatwick for...($169 CAD
+ taxes hvis du vaelger den billigste dag) og saa enten tage en ryan air til
danmark - eller hvis det gaar helt galt og du kan li' at sejle - baaden fra
Harwich... Den er ret billig - vidst omkring en 240 kr for en enkelt...

mvh
Allan

Fra : Nicolai

Dato : 21-04-06 09:11

> til Gatwick (200 kr) hvor www.flyzoom.ca saa samlede mig op i en AirBus 340

26. Maj for 1050,- - sygt billigt.

Fra : Jesper Christiansen

Dato : 21-04-06 00:11

Tusind tak Jørgen! Den side kendte jeg ikke, men den åbner da heeelt
klart op for nogle muligheder som jeg vil tage et kig på - siger
tusind tusind tak! :)

Jeg søgte dog på kilroytravels, og de kan skaffe mig en billet til
2600 kr incl. skatter og afgifter.. Stadig en del bedre end de andre
jeg har haft kigget på - men skal lige prøve at se nærmere på dit
forslag - virker interessant, og kan om ikke andet sagtens bruges på
et andet tidspunkt.. altid godt med lidt "eventyr" :)

Endnu engang tusind tak!