Arbejde og bo i Canada
Fra : Jacob Viberg Nielsen

Dato : 10-04-06 00:40

Efter at jeg har læst en artikel i JP søndag om Canadas program for
indvandring, er jeg blevet interesseret. Nogen der har erfaring med at søge
opholds/arbejdstilladelse i Canada?

Vi er en lille familie på 3. Far er automatikmekaniker, mor er pædagog og
william er 2 år. Ville det overhovedet være muligt for os at få de
ovennævnte tilladelser?

--
Venlig hilsen

Jacob Viberg Nielsen
jacob@jv-web.dk
Tlf. 60290136

Fra : Bo

Dato : 10-04-06 19:38

"Jacob Viberg Nielsen" <jacob@(fjern det i parentesen)jv-web.dk> skrev i en
meddelelse news:44399c27$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Vi er en lille familie på 3. Far er automatikmekaniker, mor er pædagog og
> william er 2 år. Ville det overhovedet være muligt for os at få de

Når I kommer tilbage til Danmark - regn med at det er forbundet med store
vanskeligheder. Jeg kender nogle der stadig søger i udlændingestyrelsen som
er danske statsborgere, de skal kunne deponerer adskillige tusinde kroner
omkring 100
pr hoved, sådan er det, derfor tænk jer om !

vh Bo

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 10-04-06 22:17

"Bo" <

> [...]
> kroner omkring 100
> pr hoved, sådan er det, derfor tænk jer om !

Det er vel kun hvis man vælger ikke at melde sig ud af... (har svedt ud hvad
det hedder lige nu), og derfor stadig er skattepligtig i DK?

Mvh.
Lars

Fra : Lars Ehlers

Dato : 11-04-06 03:41

On Mon, 10 Apr 2006 20:37:45 +0200, "Bo" <Bo@hus.dk> wrote:

> [...]
>omkring 100
>pr hoved, sådan er det, derfor tænk jer om !

Er det ikke snarere, hvis man bringer en udenlandsk ægtefælle med hjem
til Danmark, at man skal i kontakt med udlændingestyrelsen? En dansk
statsborger kan da bare tilmelde sig folkeregisteret, og så er den
potte ude (ud over de 6 uger, hvor man ikke kan få offentlig
sygesikring). Jeg kender mange, der har boet i udlandet i kortere
eller længere perioder, og jeg har aldrig hørt om, at man skal
deponere penge.

Personligt gider jeg ikke rode med udlændingestyrelsen, da jeg er
amerikansk gift og vi har et barn, så jeg bosætter mig næppe i Danmark
igen.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : "> Allan

Dato : 11-04-06 15:52

> Efter at jeg har læst en artikel i JP søndag om Canadas program for
> indvandring, er jeg blevet interesseret. Nogen der har erfaring med at
> søge
> opholds/arbejdstilladelse i Canada?

Hvor fandt du den artikel ?

mvh
Allan

Fra : Jacob Viberg Nielsen

Dato : 17-04-06 23:37

Det var i Jyllands posten, søndag før påske. Kan ikke huske hvad for en
sektion

--
Venlig hilsen

Jacob Viberg Nielsen
jacob@jv-web.dk
Tlf. 60290136

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 12-04-06 10:00

"Jacob Viberg Nielsen" <jacob@(fjern det i parentesen)jv-web.dk> wrote in
message news:44399c27$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
> Efter at jeg har læst en artikel i JP søndag om Canadas program for
> indvandring, er jeg blevet interesseret. Nogen der har erfaring med at
søge
> opholds/arbejdstilladelse i Canada?

Jeg arbejdede i Canada fra '95 til '97 på et universitet derovre. Jeg havde
allerede en ansættelseskontrakt, da jeg søgte om visum til at arbejde. Det
gik smertefrit, dog skulle der også en erklæring fra universitetet om, at
jeg ikke tog arbejde fra canadiere.

-Michael.

Fra : "> Allan

Dato : 21-04-06 08:19

> Efter at jeg har læst en artikel i JP søndag om Canadas program for
> indvandring, er jeg blevet interesseret. Nogen der har erfaring med at
> søge
> opholds/arbejdstilladelse i Canada?

Jeg tog herover (vancouver) i marts 2005. Roeg tilfaeldigt ind i nogle job
tilbud.
Fik et tilbudt job som system udvikler. De soegte "arbejds formidlingen"
(Human Resources Development Canada) om tilladelse til at ansaette mig.
"Arbejds formidlingen" undersoegte om der var nogen ledige canadiske system
udviklere.
Det var der ikke og i august fik jeg en melding fra min nye arbejdsgiver om
at ansoege om arbejdstilladelsen.

Det gjorde jeg ved at laese paa en hjemmeside om hvilke papirer der skulle
bruges... Der var en 5 - 6 stykker... Jeg skulle sende et kopi af mit pas -
2 pas billeder - den canadiske arbejdsformidlings godkendelse af at jeg
kunne arbejde i canada - et CV og saa vidst $150 CAD paa en check til det
canadiske konsulat i London.

Efter ca. 3 uger fik jeg et brev retur med en tilladelse til at arbejde 1
aar i Canada. Det viste jeg ved indrejse i Canada... og de stemplede mit
pas - klipsede arbejdstilladelsen fast i mit pas og saa var jeg "good to
go"..

Efter et aar i canada kan man soege fast opholdstilladelse... Naar man har
faaet den kan man soege et andet arbejde her... Efter 3 aar kan man soege
Canadisk statsborgerskab ... men ikke uden at give afkald paa sit danske...
Se evt. http://www.statsborger.dk/

Skriv endelig hvis du vil vide mere ... Jeg foelte mig selv lidt paa
glatis... Men det gik smerte frit..

Mvh
Allan