Hotel Palm Beach på Isla Margarita.
Fra : Søs

Dato : 08-04-06 13:04

Hej!
Er der nogen her der kender Hotel Palm Beach på Isla Margarita?
Skulle ligge ved den bedste strand Playa el Agua.
Hvordan er hotellet, maden (all inclusive) og omgivelserne?
Jeg ved godt, der er meget delte meninger om denne ø,
men til sol, varme og afslapning, kan det nok ikke gå helt galt.
Vil selvfølgelig også gerne ha´ gode råd om, hvad der trods alt er at
opleve.
Hilsen Søs.

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 08-04-06 14:48

Søs <lars.irene@mail.dk> skrev:
>Hej!
> [...]

Har du ikke et katalog, fra selskabet du bestilte hos?
"Allways look at the bright side of life"

Fra : J W Nielsen

Dato : 09-04-06 12:31

Thomas Peter Bitsch (slet 94DHV) wrote:

> Har du ikke et katalog, fra selskabet du bestilte hos?
> "Allways look at the bright side of life"

Kære Thomas Peter Bitsch...
Uden at kende til spørgeren overhovedet, så kunne det vel tænkes at Søs
ønskede en vurdering fra en person som har været på stedet og oplevet det
med sine egne øjne... Personlig har jeg da erfaret, at det der står i
rejsebureauets annonce/program ikke altid helt ligner virkeligheden, ligesom
folk der har været på stedet ofte finder andre og mere spændende ting at se,
end det der står i kataloget !!!
Netop en gruppe som denne er yderst velegnet til den slags - og - du må
undskylde jeg skriver det, men jeg finder faktisk dit svar en anelse
ubehøvlet...
Måske skulle du "se på den lyse side af livet"

Mvh Jørgen
(Der desværre ikke har været på Isla Margarita)

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 09-04-06 17:31

J W Nielsen <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>af livet"
>
>Mvh Jørgen
>(Der desværre ikke har været på Isla Margarita)

Hej Jørgen, du har sikkert ret, men hvorfor gør man det så ikke
omvendt? Undersøger hotel rejsemål,udflugter og alt det andet
inden man bestiller rejsen. Jeg mener ikke at danske selskaber
pynter mere på hotellet og omgivelserne, end hvad de kan stå
ved, man kan jo klage og få penge tilbage, hvis beskrivelsen er
helt ude i "regnskoven".
Desuden vil det jo ikke være smart at svare med "lortested" når
nu folk HAR bestilt.
Husk i morgen står solen også op.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 09-04-06 19:26

"Thomas Peter Bitsch (slet 5R032)" <vitsbreaks@5R032sol.dk> wrote in message

> Hej Jørgen, du har sikkert ret, men hvorfor gør man det så ikke
> omvendt? Undersøger hotel rejsemål,udflugter og alt det andet
> inden man bestiller rejsen.

Hvor står der Søs "har" bestilt rejsen ?

// Kim

Fra : J W Nielsen

Dato : 10-04-06 16:32

Hej Thomas...

> men hvorfor gør man det så ikke
> omvendt? Undersøger hotel rejsemål,udflugter og alt det andet
> inden man bestiller rejsen.

Jamen det er måske netop det Søs gør - jeg kan ikke se om rejsen er bestilt
eller ej - kan du?

>Jeg mener ikke at danske selskaber
> pynter mere på hotellet og omgivelserne, end hvad de kan stå
> ved, man kan jo klage og få penge tilbage, hvis beskrivelsen er
> helt ude i "regnskoven".

Næ, det tror jeg såmænd heller ikke de gør. På den anden side set, så skal
de ha' sendt nogle mennesker afsted. Måske har du fulgt med i nogle af de
klagesager, som er omtalt i dagspressen af og til. Der er ofte meget
"kreative" beskrivelser af feriesteder - som så naturligvis giver kunden
erstatning.
Og ja, man kan jo klage... Når jeg har sparet sammen til 2-3 ugers ferie, så
må jeg indrømme at jeg absolut foretrækker en "fejlfri" ferie, frem for en
erstatning. Det er selvfølgelig godt, at man kan få nogle penge ud af det,
men f.eks. står min ellers meget flinke chef ikke lige klar med nye 2 ugers
ferie - det får man jo ikke erstattet ?

> Desuden vil det jo ikke være smart at svare med "lortested" når
> nu folk HAR bestilt.

Sådan behøver man jo heller ikke at udtrykke sig!!!

> Husk i morgen står solen også op.

Ja, men lige pt. synes jeg det kniber noget med forårets komme !!!!

Mvh Jørgen

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 10-04-06 17:14

> [...]
>at man kan få nogle penge ud af det,
>men f.eks. står min ellers meget
>flinke chef ikke lige klar med nye 2 ugers

Tilsyneladende er der ikke meget hjælp at hente i den her gruppe.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 10-04-06 17:43

"Thomas Peter Bitsch (slet 13SVW)" <vitsbreaks@13SVWsol.dk> wrote in message

> Tilsyneladende er der ikke meget hjælp at hente i den her gruppe.

Hvor har du præcist hjulpet i denne sag ?

// Kim

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 10-04-06 18:36

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> skrev:

>Hvor har du præcist hjulpet i denne sag ?
>
>// Kim

Ved at henvise til relevante informationer i rejsebøger og de
kataloger de sender ud, når nu ikke der er nogen der har noget
relevant. Jeg har mange oplysninger om mange rejsemål, men har
før jeg har rejst undersøgt om det lige er mig. Rigtig gode tips
om små restauranter, "hemmelige" steder mm er yderst relevant i
denne gruppe, men, hvordan er vejret og er maden frisk,kan man
vel selv ulejlige sig med at finde på nettet.
Men jeg vil da gerne læse om dine erfaringer for stedet-
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 10-04-06 18:53

"Thomas Peter Bitsch (slet TOQCG)" <vitsbreaks@TOQCGsol.dk> wrote in message

> Ved at henvise til relevante informationer i rejsebøger og de
> kataloger de sender ud.

Når du skriver "de sender ud" må du mene rejseselskabet, men vi har stadig
ikke fundet ud af om Søs har bestilt, det kan jo være hun søger de gode
personlige fifs, det er jo det som du ikke finder i et katalog, men i en
debatgruppe, det gode er så hvis debattørerne ikke bare henviser til
kataloger, sda gruppen så vil være overflødig.

> [...]
> denne gruppe, men, hvordan er vejret og er maden frisk,kan man
> vel selv ulejlige sig med at finde på nettet.

Du mener ikke denne gruppe er en del af "nettet" ? , og det er vel ikke dig
der skal være smagsdommer over dette.

> Men jeg vil da gerne læse om dine erfaringer for stedet-

Well, jeg røg ind i denne tråd d jeg gerne ville udvide horisonten mht. til
isla margharita, og vil netop ikke spises af med kataloger, men vil gerne
have de fede tips af dem der har været on location.

// Kim

Fra : michael

Dato : 11-04-06 13:22

> Tilsyneladende er der ikke meget hjælp at hente i den her gruppe.
> "Allways look at the bright side of life"

Næ, ikke når den druknes af brokhoveder som dig.

/michael

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 10-04-06 20:14

"Søs" <lars.irene@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men til sol, varme og afslapning, kan det nok ikke gå helt galt.
> Vil selvfølgelig også gerne ha´ gode råd om, hvad der trods alt er at
Jeg kender ikke til Palm Beach, men jeg har været på Isla Margarita tilbage
i 1997, hvor stedet var i sin vorden som turist-destination.
Vores største oplevelse, var en udflugt (med fly) ind til Canaima i
Venezuelas jungle på fastlandet. Ud over, at vi landede ved bredden af
Orinoco-floden for at hente post, fløj vi forbi Angel Falls, verdens højeste
vandfald, med et frit fald på omkring 900 m, inden vi landede i junglen ved
Canaima.
Her sejlede vi i udhulede træstammer hen forbi de enomre drønende vandfald i
området, inden vi lagde til, og vandrede op i klipperne og junglen.Først
bagom et af de rigtig store vandfald, og derefter ud i junglen, hvor vi
bl.a. så tarantel-edderkop.
På selve Isla Margarita, er der lidt historie nordpå, hvor der ligger en
fæstning fra Columbus tid i en by der så vidt jeg husker hedder Aquine
Aquine.I Porlamar ligger der et kæmpe marked, Mercado
Coneheros(Kaninmarkedet) hvor alt i kopivarer kan købes, tillige med alt
muligt andet.Det er halvvejs indendørs, så der er god læ både fra solen og
regnskyllene.
Vi var på en jeepsafari til den øde halvø vestligst på Isla Margarita, og
det var såmænd også underholdende og interessant.Vi besøgte bl.a. et museum
med diverse ting der var fisket op af havet, både historiske og naturlige
ting.
Vi kendte nogle, der tog på en vellykket dykker-/snorkeltur fra øen, men vi
var ikke selv med.
Der er sikkert sket en hel del siden dengang, og sikkert kun til det bedre,
for dengang var øen og befolkningen endnu ikke helt klar til at leve af
turisme, dvs vi mødtes også med en del uvelkommenhed.Ikke truende, men dog
registrerbar.
Dette var hvad jeg kunne bidrage med i denne tråd, men det er vist indtil nu
også det eneste brugbare.
God tur, hvis du kommer afsted.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Søs

Dato : 11-04-06 09:17

"Niels Hejnfelt" <niels@VIPhejnfelt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men dog registrerbar.
> Dette var hvad jeg kunne bidrage med i denne tråd, men det er vist indtil

Hej Niels!
Mange tak for dit brugbare svar!!
Jeg har ikke bestilt endnu, men ville netop gerne høre nogle personlige
erfaringer, før jeg evt. bestiller.
Jeg har "selvfølgelig" læst i kataloger, bøger og på nettet om Isla
Margarita, men mener helt klart det er rart at supplere med nogle personlige
oplysninger og erfaringer fra andre, før jeg bestemmer mig.
Derfor skrev jeg til denne nyhedsgruppe.
Venlig hilsen Søs.

Fra : Steen Johansen

Dato : 11-04-06 20:48

> Venlig hilsen Søs.

Isla Margarita er et hæsligt sted, det den kan byde på er godt vejr billig
sprut + night life og nogenlunde strande.
MvH Steen

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 12-04-06 10:39

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> wrote in message

> "Søs" <lars.irene@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Isla Margarita er et hæsligt sted, det den kan byde på er godt vejr billig
> sprut + night life og nogenlunde strande.

For nogle er det præcise definitionen for et *godt* sted.

Hvad savner du sådan et sted?

-Michael.

Fra : Søs

Dato : 12-04-06 13:24

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev i en meddelelse

> Isla Margarita er et hæsligt sted, det den kan byde på er godt vejr billig
> sprut + night life og nogenlunde strande.
> MvH Steen
Hej Steen!
Hvad er det ved Isla Margarita der gør, at du ligefrem synes, det er et
hæsligt sted?
Er det befolkningen, naturen, at der ikke er så meget at opleve, for mange
på "drukferie", eller ...?
På forhånd tak for et svar.
Hilsen Søs.

Fra : Erling Simonsen

Dato : 01-05-06 21:00

Søs skrev:
> [...]
> hæsligt sted?
> Er det befolkningen, naturen, at der ikke er så meget at opleve, for mange

Hej.
Ja man kan altid anskue de forskellige steder på næsten samme måde, for
druk og fester er der mange steder, også de steder vi har været.
Men det er jo ikke ensbetydende med, at det er et hæsligt sted.
Vi glæder os til at komme tage til Isla Margarita, vi bestilte i dag, så
det kan jo være vi ses
mvh
Erling Simonsen