Sydpå med dårligt imunforsvar
Fra : Jakob

Dato : 08-04-06 12:57

Hej,
Mine svigerforældre vil meget gerne et varmt sted hen i slutningen af
april/starten af maj. Problemet er at min svigermor har meget dårligt
imunforsvar, og for det meste bliver meget syg af at komme langt ned sydpå.
Er der nogen der har et godt forslag til et sted med sol og varme, hvor hun
ikke risikerer at blive syg fordi bakterierne i maden/vandet er alt for
anderledes i forhold til herhjemme?

Vh,
Jakob

Fra : Jakob

Dato : 08-04-06 12:59

"Jakob" <pope.jakob@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor hun ikke risikerer at blive syg fordi bakterierne i maden/vandet er
> alt for anderledes i forhold til herhjemme?

Afrejse skal ske fra Billund.

Fra : deepbluesky

Dato : 08-04-06 14:43

Jakob skrev:

> Afrejse skal ske fra Billund.

Hej Jakob,
De fleste charterturister kender til dårlig mave fra fremmede bakterier i
vandet og maden diverse steder sydpå.

En kendt metode til at undgå at blive syg af fremmede bakterier og
mikroorganismer, er ved at købe Youghurt-piller (mælkesyrebakterier) på
apoteket (du kan spørge efter sikker dosering) og begynde at tage dem 3-4
dage inden afrejse, hver dag på turen, samt 3-4 dage efter hjemkomst. Det
skulle beskytte en "normal dansk mave" mod fremmede antistoffer.

Holder man sig tillige fra at drikke det lokale vand, og kun drikker vand
fra købt flaske eller dunk, så skulle det kunne gå. Kogt lokal vand til
kaffe og lignende skulle være ok, hvis man lader det stå at koge lidt.
Skulle det imidlertid gå galt, er der altid et apotek i nærheden, som har
stærkere midler.

Hvor man skal tage hen er på denne baggrund en smagssag og spørgsmål om
økonomi.

Vh,

/JAF

Fra : Kim Persson

Dato : 08-04-06 16:07

> [...]
> stærkere midler.
>
> Hvor man skal tage hen er på denne baggrund en smagssag og spørgsmål om

Samt isterninger!!!! men det kan jo glippe når man nyder aftensolen på en
veranda...

//Kim

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 08-04-06 14:55

Jakob <pope.jakob@gmail.com> skrev:

>"Jakob" <pope.jakob@gmail.com> skrev
>i en meddelelse
>news:4437a4f4$0$15794$14726298@news.s unsite.dk...
>>

>Afrejse skal ske fra Billund.

Alle de kendte metoder og opskrifter på at undgå diverse kender
alle, men hvis i vil føle jer nogenlunde sikker, vil jeg
anbefale Portugal, desværre med mellemlanding (star tour)i KBH,
eneste afgang er fra Århus ( tirstrup), men Malaga er også en
oplagt mulighed, da der er mange internationale turister. Vælger
i en lejlighed, har i også føling med hvad i putter i munden, og
maven.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Gunnar007

Dato : 09-04-06 15:24

> [...]
> hvor hun ikke risikerer at blive syg fordi bakterierne i maden/vandet er
> alt for anderledes i forhold til herhjemme?

Gran Canaria er varmt på det tidspunkt, og med lidt omtanke, på hvad hun
putter i munden, burde det ikke give større problemer end en tur på en
billigere dansk resteaurant.

Hilsen G