Berlin
Fra : bic

Dato : 04-04-06 20:29

Vi overvejer en 4 dages tur til Berlin. Efterlyser råd og tips til
hvad der er et must i Berlin, og ellers hvis I har nogle gode råd.

Fra : Anita

Dato : 04-04-06 21:40

"bic" <birgittechristiansendk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Vi overvejer en 4 dages tur til Berlin. Efterlyser råd og tips til
hvad der er et must i Berlin, og ellers hvis I har nogle gode råd.

Jeg har lige haft en flok elever med dernede.

På 3 dage oplevede vi:
1)
Fjernsynstårnet
Gåtur ved Unter-den-linden, Friedricks Strasse (shopping), Brandenburger
Tor, samt langs brostenene hvor muren var.
Check Point Charlie museet

2)
Sejltur på floden
Saxenhausen KZ-lejr.

3)
Olympia Stadion
Ka De We stormagasin.

Det virkede som gode indslag for eleverne. Men ellers prøv at google på
"Things to see in Berlin" så kommer der lidt om de mest populære
attraktioner.

God tur.
Venligst Anita

Fra : Kristian

Dato : 04-04-06 23:16

"bic" <birgittechristiansendk@yahoo.dk> wrote:

>Vi overvejer en 4 dages tur til Berlin. Efterlyser råd og tips til
>hvad der er et must i Berlin, og ellers hvis I har nogle gode råd.

Rigsdagsbygningen med kuplen er absolut et must. Flot udsigt over
Berlin. I kan roligt regne med en lang kø for at blive lukket ind, men
det er ventetiden værd.
http://www.berlin.de/stadt/en/kuppel.html
Desuden kan det anbefales at tage med på en af de guidede (engelsk)
gåture rundt i Berlin. Se f.eks:
http://www.brewersberlintours.com/
http://www.berlinwalks.de/
--
Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 09:48

Hej Birgitte

"Vi overvejer en 4 dages tur til Berlin. Efterlyser råd og tips til
hvad der er et must i Berlin, og ellers hvis I har nogle gode råd.

Jeg kan klart anbefae følgende museum:
http://www.story-of-berlin.de/flash.html

Det er nyt og fyldt med multimedieeffekter, ting man må rører ved osv.
Rigtig spændende. Man slutter af i en atombunker, der var tiltænkt den alm.
befolkning ved et atomangreb under den kolde krig. Grotesk historie, med
meget få toiletter, ringe ilttilførsel osv.

vh

Erik