Thailand - brug af internet rejseagenturer
Fra : PC

Dato : 14-06-01 22:11

Vi er 2 voksne og 2 børn som rejser til Thailand i ca. 4 uger om ca. 1 md.
Jeg (vi) arrangere selv hele rejsen via nettet, og vil i den forbindelse
gerne høre om andres såvel gode som dårlige erfaringer med hensyn til
bookning over nettet af bla. hotelovernatninger hos udenlandske
rejseagenturer som eks. hotelthai.com, thailandhotels.com, planetholiday.com
osv..
PC

Fra : jkj

Dato : 14-06-01 23:51

Jeg har før booket hoteller hjemmefra og undervejs med gode resultater. Du
kan ofte være heldig at finde nogle af de større hoteller, der giver ofte
meget store rabatter hvis du booker over internettet. Så det er bare at gå
igang med at søge. Håber I får en rigtig god tur.

JK

Fra : Gard Karlsen

Dato : 15-06-01 07:16

Hei

Jeg booket hotell via asiatravel.com når jeg reiste til Thailand i 1998. Vi
booket hotell på Phuket og på Koh Samui. Du kan lese mer om hele turen min
på hjemmesiden. Adressen til denne siden er http://donar.netpower.no/~ghk/

Lykke til med planleggingen.

Mvh
Gard Karlsen
gard@karlsen.ms

Fra : Kim X

Dato : 15-06-01 14:45

Jeg har før booket hotel/pensionat via internettet, og der er penge at spare
hvis du bruger de store hoteller.
Men ofte er det lige så billigt at gå direkte ind fra gaden, da det er udbud
og efterspørgelse der styrer prisen.

Fra : Kim X

Dato : 18-06-01 10:34

Hej Poul

Det var en slem een, for jeg kan ikke huske hvor jeg fandt hvad, men en del
af hotellerne har egen hjemmeside.

I HuaHin ca. 250 Km syd for BKK ned mod Phuket, fandt jeg denne adr.
leng@prachuab.a-net.net.th Leng Guesthouse er Svenskejet, og ligger lidt
(1,5KM) syd for byen altså i gåafstand, har ca. 2 min til dejlig sandstrand,
Leng, ligger i en lille stille og rolig 'GuestHouse gade' hvor der ligger
ca. 10-12 andre GuestHouse, så har Leng ikke plads hjælper han gerne.Pris
180, for 2V 1B i 2000.

God kontakt i HuaHin er Tour+Travel CO LTD. ligger på 162/6 Naresdamri Road,
tlf. (032) 513863 (lige over for Melia-Hotel) spørg efter Peter der er
dansker. på Bureauet tales dansk,svensk, norsk, tysk, engelsk, Thai.

Det andet sted jeg fandt ligger i BKK på følgende adr. Royal Asia
>Lodge # 91, Soi 8 off Sukhumvit Road Bangkok, email chareon@ksc15.th.com>
Pris 180,- i 2000)

Sukhumvit Road er handelsgaden i BKK, og ligger centralt. Prisen fra
lufthavn til Hotel er næsten fast. ca. 200 Baht. + motorvejs afgift. BRUG DE
AUTORISEREDE TAXI:

Internt i BKK koster det ALDRIG mere end 75 Baht. alt andet er snyd. Kør
altid på taxameter, eller aftal pris først.

TAXI en hel dag fra 8 - 18 koster MAX 2000 Baht for jer alle, excl. entré
til div stedder, men f.eks rundtur til RoseGarden, Krokedillefarm, Golden
Buda osv. Gør føren klart at I har set samtlige skræddere og Guldsmede og at
I ikke gider bruge tid på det. Giv hellere 100 Baht mere for turen.
Dette hotel fandt jeg via Bangkok hotel eller asia hotel. søg evt på
Yahoo.com efter "hotel +Bangkok)

Fælles for begge hoteller var, at jeg lavede reservationen online, via
mail, ingen kreditkort, eller anden sikkerhedsstilling. Alt var iorden.
Dejligt.

Hvis du kommer til Krabi (ligger på fastlandet) over for Phuket, skal du
besøge Hotel Krabi City seaview, ligger lige efter havnen.. Email
krabi.city.seaview@hotmail.com hils Bee fra mig.

God Dansk kontakt Cafe Europa Thailand 75-620407

Pris for et DB værelse 190,- incl morgenmad (2001)

Noget andet du kan gøre er at kikke på nogle af de links der er i NG. b.la.
Steen har en del.

Du kan også gå ind i et rejse bureau og få et katalog, og derefter SELV
kontakte hotellet.

Gode adr. BKK er Quality Collection by Danny (taler Dansk) Sukhumivit Road
Soi 20 er skrædder og har b.la. syet til Kongehuset, og skaffer gerne hotel.
tlf. 66-2 2615993.

Vi 2V 1B tog toget fra BKK til HuaHin ca 3 timer pris ca. 100,- Dkr.på 2.
klasse. Det var en OPLEVELSE uden lige. Book selv via hotel eller direkte på
banegården.

retur til BKK. tog vi bussen, Holdepladsen ligger centralt i HuaHin, prisen
var lidt billigere, og der var Aircon i bussen.

Håber dette var nok. ellers må du skrive igen.

Venligst

Kim Offenberg

Ishøj

Fra : Steen Johansen

Dato : 18-06-01 21:54

Kim X <kro90@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:GWjX6.58$SF4.15455@news.get2net.dk...
> Sukhumvit Road er handelsgaden i BKK, og ligger centralt. Prisen fra
> lufthavn til Hotel er næsten fast. ca. 200 Baht. + motorvejs afgift. BRUG
DE
> AUTORISEREDE TAXI:
<<<<<<<<<
Prisen er nu 350 Bath +motorvejs afgift
Brug lufthavnsbussen, hvis i ikke er for trætte
Sukhumvit Road er handelsgaden i BKK
det er ikke stedet længere, der er flere markeder der er meget bedre bla
Open market og Week-ender market
Prøv "flodbussen" til 12 Bath nedstrøms ud til enden og se det lokale market
og "landsbyen Bangkok"
MvH Steen

Fra : Michael Brandi Ander~

Dato : 14-08-01 21:04

Jeg syntes at priserne var højere i Thailand når det var de mest populære
varer. Prøv evnt. 'Theives Market', hvis du forhørere dig lidt kan du måske
købe et billigt som er 'faldet af en container båd'

mvh

Michael