Varedeklaration bør fritage for ansvar
Fra : Bo Warming

Dato : 01-04-06 14:30

Når en restaurant laver dyre retter på fryseskadet kød fra Thulin, så
sku man ikke gå efter Thulin eller Barfoed men efter
restaurants-ejeren der ikke har en fodnote på menu-kortet om denne
uregelmæssighed og et link til en hjemmeside, hvor der kan læses
præcis hvorlænge gullashkødet har ligget i nedfrosset fra slagtning
til stegning.

Helt ligesom skilt om "her ryges" bør fritage fra straf. Og den der
indlogerer sig i nedennævnte asyl, ligger vel også som han har ret

"Der stank af alt andet end violer, for at sige det pænt"......"Hvordan
han er kommet op på det overbegjorte toilet er mig en gåde" ......
"Mine følelser spændte fra afmagt til fortvivlelse til harme over det
jeg så. " Politikens udsendte , rapporterer om hjemløsherberg i Sct
Petersborg" 26.6.06

Selvfølgelig er det træls at man ikke altid får i pose og sæk, men
hvis ÆRLIGHED så er der intet at komme efter for staten.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-04-06 15:16

På LU-kiks og småkager står der at

"Produceret på en fabrik, hvor jordnødder, soya, mælk, hasselnødder og
sesamfrø indgår i anden produktion"

Så har de taget højde for en masse forsikringsbavl vedr kværulanter
der kalder deres hypokondri for allergi og vil give producenten
skylden.

Men behøver det stå på emballagen - det er jo få promille af
forbrugere der er interesseret. LAd dem læse det på en hjemmeside.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 01-04-06 18:21

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=404678/

--
Michael

Fra : NoTrabajo

Dato : 02-04-06 05:07

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i

> Så har de taget højde for en masse forsikringsbavl vedr kværulanter
> der kalder deres hypokondri for allergi og vil give producenten
> skylden.

Så har jeg "lært" noget nyt i dag. Allergi er altså bare hypokondri. (Din
verden er vist meget simpel)
--
NoTrabajo

Fra : Bo Warming

Dato : 02-04-06 13:28

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> wrote in message

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i

> Så har jeg "lært" noget nyt i dag. Allergi er altså bare hypokondri.
> (Din
> verden er vist meget simpel)

aLLERGIFORSKERNE fokuserer på nogle sjældne veldokumenterede
biokemisk detail-kortlagte allergier og forbigår overfladisk det store
flertal som de kalder "pseudo-allergier"

Måske du har erfaring med den atypiske protein-overflade-matchende
type, og derfor - forståeligt - harmes over min
brainstormings-shorthand

Hypokondri er ikke pjækkesyge, men noget selvbedrag og livsløgn morads
som ingen har rigtig forstand på

Visse hysterikere træder ind i en hvilkensomhelst rolle med en
manglende evne til ikke at reagere., som forvandler sig konstant. De
opildner deres følelsesmæssige system til på een gang at fremkalde
evnen til fremstilling, imitation, forklarelse, forvandling og alle
former for efterligning eller skuespilkunst. "Nietzsche

hysm After a personal quarrel between a man and a woman
,
the former suffers chiefly from the idea of having wounded the other,
while the latter suffers chiefly from the idea of not having wounded
the other enough. Thus she will endeavour by tears, sobs and
discomposed mime to make his heart even heavier. Nietzsche

Hysm I have cultivated my hysteria with joy and terror C Baudelaire

hysma Hysteri er en karikatur af kunstnerisk system,
tvangsneurotisk er en karikatur af religiøst system og paranoid er en
karikatur af et filosofisk system. Freud

hysma Må jeg ikke tale om mine smerter, har jeg ingen fornøjelse af
dem. H.C. Andersen

hysmx Mange mennesker er ikke lykkelige, hvis de ikke hver dag føler
sig bundulykkelige Frejlif Olsen

hysmz Hypochondria. There are people who become
hypochondriacs out of compassion and concern for another; the kind of
pity which results is nothing less than a disease. Similarly, there
is a Christan hypochrondria which befalls those lonely,
religious-minded people
who continually visualize to themselves the suffering and death of
Christ.Nietzsche

hysp Hypochondria. There are people who become hypochondriacs out of
compassion and concern for another; the kind of pity which results is
nothing less than a disease. Similarly, there is a Christan
hypochrondria which befalls those lonely, religious-minded people

hysq Lidende kvinder dyrker hinanden, for deres lidelse er
dybest set den same. Jonathan Swift 1667-1745

hysq "Hvem vil være afbalanceret. At være afbalanceret er
overvurderet" Calista Flockhart som "Ally"(advokat Ally McBeal i
TV-serie)

hysq En god cigar har samme afslappende virkning på en mand, som en
ordentlig tudetur har på en kvinde. E.G. Bulwer-Lytton

hysq En kvinde ser altid smukkere og mere skrøbelig ud, når hun er på
randen af et nervøst sammenbrud. Andy Warhol

Hysq Fastende kvinder og piger har lavet mere støj i verden end
fastende mænd. Charles Dickens

hysq The sick woman opressing, tyrannising especially; no one
surpasses her in refinements for ruling, Nietzsch e

hysq: En kvinde ser altid smukkere og mere skrøbelig ud, når hun er
på randen af et nervøst sammenbrud. Andy Warhol

hysqa Hysteria is a natural phenomenon, the common denominator of
the female nature. It's the big female weapon, and the test of a man
is his ability to cope with it. Tennessee Williams

hysqb "Hvem vil være afbalanceret. At være afbalanceret er
overvurderet" Calista Flockhart som "Ally"(advokat Ally McBeal i
TV-serie)

hyst We may say that hysteria is a caricature of an artistic
creation, a compulsion neurosis a caricature of a religion, and a
paranoiac delusion a caricature of a philosophic system.Sigmund Freud

hyster An imaginary ailment is worse than a disease. Jødisk
ordsprog

hyster Hearts live by being wounded. Oscar Wilde

hyster Jeg er hypokonder og ønsker mig galskabens nådegave, - da
Robert Schumann kritiseredes for griller og "indbildt syge"Romantikken
gjorde kunstnere til halvguder og hallucinerende orakler - og nazismen
tog det op med korpsåndens loyalitet og tro på instinkter der gav
fejlfri intuition

hyster Må jeg ikke tale om mine smerter, har jeg ingen fornøjelse af
dem. H.C. Andersen

hyster The best cure for hypochondria is to forget about your own body
and get interested in someone else's. Goodman Ace

hysteri Perversitet er den moderne litteraturs muse. Susan
Sontag

hystSuo Hypochondria. There are people who become
hypochondriacs out of compassion and concern for another;

hystSuo A sick man lives more carelessly when under medical
observation than when he attends to his own health.Nietzsche

hystSuo Men die of the diseases which they have studied
most...It's as if the morbid condition was an evil creature which,
when it found itself closely hunted, flew at the throat of its
pursuer. Doyle (1859-1930)British Writer and Physician

hystsuom Hvis skæbnen er imod dig, kan du brække en tand på gele.
If fortune turns against you, even jelly breaks your tooth.
Persian proverb

hystsuomk Smider du en heldig mand I havet, kommer han op igen med
en fisk I munden. Throw a lucky man into the sea, and he will come up
with a fish in his mouth. Arabic proverb

hystsuoth If he has no other burden, he'll take up a load of
stones. Malay Proverb

Fra : Bo Warming

Dato : 06-04-06 06:52

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i

> Så har jeg "lært" noget nyt i dag. Allergi er altså bare hypokondri.

De siger i TV2morgen netop nu at husstøvmidlers efterladenskaber er
ALLERGI-SKABENDE, men det var de aldrig for 50 år siden - det er et
modefænomen.

Kender du eller andre beviser på objektiv allergi?

Man kan ævle løs om at når en dyne brugt i
ti år er ti % tungere pga husstøvmideefterladenskaber,
og så skræmmes folk, og hører/husker ikke, at for de fleste er disse
helt ufarlige

Måske de er ufarlige for alle, hvis ikke vi havde sygdomsønske. Som
ubevidst programmeres til, at vi får de psykologiske
sekundær-gevinster, vi er sultne efter

Men som Moes bars klientel i SIMPSON FAMILY er enige om, så er
nyvasket, nystrøget sengetøj bedre end sex - for vi har betinget
refleks om at vor mor/kone holder af os, når hun nusser om vor rede

Allergi er om kærlighed - det indrømmer jeg. Og biokemi indgår i de
pavlovske reflekser

"En dreng kunne ikke falde til ro efter en begået fejl. Det vidner om
en for sart samvittighed, som sætter sit eget moralske selv så højt,
at det ikke vil tilgive det noget. En sådan samvittighed skaber
hypokondriske mennesker, dersom det ikke bliver bragt i balance ved
stor virksomhed. " Goethe.