Mad i Italien.
Fra : Ukendt

Dato : 31-03-06 21:40

Overvejer at tage en 2dagstur til Italien for at spise en pizza, og hvad jeg
ellers kan finde af lækre sager.

Hvilken Italiensk by er egentlig den gastronomiske hovedstad, hvis man kan
sige at en sådan findes?

Fra : Brian S

Dato : 31-03-06 22:28

Ta' en tur til Prato og spis "Spaghetti alle vongole" hos Tonio's. Det
går man aldrig helt fejl af. Jeg vil med

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 01-04-06 04:56

K. wrote:
> Overvejer at tage en 2dagstur til Italien for at spise en pizza, og
> hvad jeg ellers kan finde af lækre sager.
>
> Hvilken Italiensk by er egentlig den gastronomiske hovedstad, hvis
> man kan sige at en sådan findes?

Et godt sted at starte er her http://www.italy.dk/

M.v.h
Niels

Fra : Lars Holst

Dato : 22-04-06 12:49

<K.> said in news:JpmdnaCjuKIxDrDZRVny2A@giganews.com:

> Overvejer at tage en 2dagstur til Italien for at spise en pizza, og
> hvad jeg ellers kan finde af lækre sager.
>
> Hvilken Italiensk by er egentlig den gastronomiske hovedstad, hvis man
> kan sige at en sådan findes?

Napoli blærer sig med at være pizzaens hjemby.

--
Lars Holst

Fra : Du er hvad du spiser~

Dato : 22-04-06 14:41

Jeg tror ikke, der findes noget entydigt svar på dette spørgsmål.
Italien er jo velforsynet med gastronomiske underværker. Spørger du en
italiener, vil du sikkert få et meget lokalpatriotisk svar som er ligge så
rigtigt som dit eller mit bud.
De fleste (ikke-turistrestauranter) serverer den lokale pølse, ost og vin og
retter kreeret ud fra omegnens produkter.
Søger man alsidighed, vil jeg nok vælge en større by, men for mig
vedkommende vil jeg stille mig ganse tilfreds med det lokale udbud.
Pizza må jeg afgjort henføre til regioner fra Rom og sydpå med Napoli som
udgangspunkt. Pizza skal bages i en ovn opvarmet med brænde og mig bekendt
skal vi til det sydlige italien for at finde dem. Måske er der andre her i
dette forum, som kender en god restaurant med mulighed for dette.
Hvis man blot husker at med den italienske smag hører der også en historie
om produkternes tilblivelse med. Produkter der er tilberedt med hjertet skal
også spises med hjertet.
God fornøjelse

Henrik