Thunderbird
Fra : Morten Bowman

Dato : 31-03-06 11:27

Hejsa
Jeg har et spørgsmål til 'Lokale mapper'
Hvilken funktion har de?

Jeg har det problem at min Thrb _altid_ vil lave en indeksfil. Jeg har
prøvet at rydde op og komprimere, men jeg kan ikke få den til at holde op.
det er kun i den ene konto - ud af 3.
Ville det hjælpe at bruge 'Lokale mapper' til mails der skal gemmes? I
betragtning af at der kun er ca. 30 mails in min indbakke så fatter jeg det
ikke?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-03-06 12:22

Den 31-03-06 12.27 skrev Morten Bowman følgende:

> Jeg har et spørgsmål til 'Lokale mapper'
> Hvilken funktion har de?

Det er en samlekonto, hvor du fx kan samle mails fra flere forskellige
konti, så du kan nøjes med at tjekke én indbakke i stedet for fem. Du
kan for øvrigt sagtens omdøbe mappen, hvis du hellere vil have et andet
navn.

> Jeg har det problem at min Thrb _altid_ vil lave en indeksfil.

Jeg forstår ikke. Hvad er det for en indeksfil, du tænker på?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Morten Bowman

Dato : 31-03-06 12:53

>Jeg forstår ikke. Hvad er det for en indeksfil, du tænker på?

Når jeg klikker på Indbakke, så går Thbr igang med at 'lave indeks for
Inbakke...'.
Det tager adskillge sekunder. Det er kun når jeg lige har startet programmet
op, men til gengæld hvergang jeg har startet det. Det gør det ikke hvis jeg
klikker på Indbakke i en af de andre kontoer.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-03-06 16:40

Den 31-03-06 13.53 skrev Morten Bowman følgende:

> Når jeg klikker på Indbakke, så går Thbr igang med at 'lave indeks for
> Inbakke...'.

Ok, det er muligvis indeksfilen for mappen, der er beskadiget.
Luk Thunderbird. Klik på startknappen => Kør => skriv:
%appdata%\thunderbird\profiles => klik på OK. Åbn profilmappen, åbn
mappen Mail, og åbn derefter mappen med navnet på mailkontoen med
problemet. Find filen inbox.msf og omdøb den til inbox.msf-bak. Start
Thunderbird.

Er problemet der stadig? I så fald ligger fejlen sandsynligvis i selve
mailfilen, og det er straks lidt værre. Prøv ovenstående først, og meld
så tilbage.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slip musen fri, og styr i stedet computeren lynhurtigt med tastaturgenveje.

Fra : Morten Bowman

Dato : 01-04-06 10:12

On Fri, 31 Mar 2006 17:40:28 +0200, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er problemet der stadig? I så fald ligger fejlen sandsynligvis i selve
>mailfilen, og det er straks lidt værre. Prøv ovenstående først, og meld

Jep problemet er der stadig.
Når jeg skriver %appdata%\thunderbird\profiles
så åbnes mappen C:\Documents and Settings\Morten\Application
Data\thunderbird\profiles
Det skal siges at det ikke er der min mail ligger, men derimod på d:\

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-04-06 20:34

Den 01-04-06 11.12 skrev Morten Bowman følgende:

> [...]
> Data\thunderbird\profiles
> Det skal siges at det ikke er der min mail ligger, men derimod på d:\

Du har selv angivet en anden placering af profilen? Og du har slet ikke
noget liggende i ovennævnte mappe? Hvis du har to profilmapper, kan det
måske være det som generer.

Du kan evt. prøve at åbne din profilmappe med mailmappen og omdøbe filen
inbox til inbox-bak, som du herefter flytter ud på skrivebordet
(Thunderbird skal være lukket). Du skal så oprette en ny tom fil med
navnet inbox i mailmappen, og filen inbox.msf skal slettes. Det vil være
en god ide at lukke netforbindelsen, så du ikke får hentet mail, når du
starter Thunderbird for at tjekke, om fejlen stadig er der. Ny mail vil
havne i den forkerte indbakke.

Er du i tvivl om noget, så spørg, før du ændrer noget.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : Morten Bowman

Dato : 02-04-06 13:22

On Sat, 01 Apr 2006 21:34:06 +0200, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk>
wrote:

> [...]
>havne i den forkerte indbakke.
>
>Er du i tvivl om noget, så spørg, før du ændrer noget.

Pludselig virkede det alligevel. Efter en 3-gange hvor det var træls så
holdt den pludselig op. Noget må have virket.
Thnx