Minimalstaten leve..men hvor længe går det~
Fra : Lyrik

Dato : 28-03-06 20:56

Bane Danmark som vedligeholder jernbaneskinnerne, får ikke penge til at
kunne opfylde vedligeholdelsen. Bladet Ingeniøren skriver:
"Banedanmark har i flere år lagt op til markante investeringer i nyt
sikkerhedsudstyr på jernbanen, der stadig arbejder med 20 år gamle systemer.
Men har ikke kunnet skaffe lydhørhed hos regeringen. Imens ser det stadigt
ringere ud med sikkerheden. " Antallet af ulykker er fordoblet i forhold til
2003.

Fødevaresikkerheden forsvinder lige midt i flere skandaler med fordærvet
kød.
"Virksomhederne skal kontrollere sig selv!", siger Lars Barfoed konservativ
fødevareminister.))
Den afgående fødevarekontrollant sagde ironisk:"Har du nogensinde set en
politibetjent standse midt på vejen og give sig selv en bøde for at køre for
stærkt?"

NU truer liberalisterne med at privatisere vandværkerne................

Et land der boltrer sig i penge og hvor virksomhederne investerer milliarder
i stedet for som før at investere millioner har også råd til en ordentlig
sikkerhed for befolkningen.

Det er ikke nok at sidde og tælle aktiekurser med store forkælede grin. Der
er samfundsopgaver som trænger til at blive udført forsvarligt.

Stærke stater har aldrig nogensinde i verdenshistorien været minimalistiske!
Jens

Fra : Martin

Dato : 28-03-06 22:15

Lyrik skrev:

> Stærke stater har aldrig nogensinde i verdenshistorien været minimalistiske!
> Jens

Her tænker du på Det 3. Rige, Mussolinis Italien, Sovjet-Rusland,
Nord-Korea, Pinochet-Chile, Mao-Kina. Eller hvad?

OK, spøg til side. Men maksimal stat giver minimal innovation. Minimal
stat giver maksimal innovation på alle fronter!! Det ved jeg som
tekstilmand indbyder til ufravigelig omgåelse/bøjning af loven. Ergo
kræver det en behørig ligestilling mellem stat og kapital, samt en
forståelse fra statens side at ikke alle regler gælder for alle. Og
det er faktisk tilfældet i dag, jævnfør at dk toldere godt kan se
det latterlige i visse EU love.

Ingen udover Marx kan ikke leve i en sort/hvid verden.

Alternativet imo er anarkiet, og det kan kun gavne en promille af en
befolkning.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 28-03-06 22:56

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message
> NU truer liberalisterne med at privatisere
> vandværkerne................

- og snart vil luftens ilt blive solgt til stigende priser, indtil de
fattige kvæles, ikke?

Folk drikker øl og sodavand. Vandværksvand er til vask, som er luksus
Privatisering er fupprivatisering

> Stærke stater har aldrig nogensinde i verdenshistorien været
> minimalistiske!
> Jens
USA, Tyskland, UK, Japan er netop blevet stærke nationer i perioder
med minimale skatter og minimal lovjungle , dvs erhvervslivet
forkælede sig selv og dermed alle

Ved krig og krigsforberedelse fx under nazismen, sker statslig
centralisering, det er noget specielt, men røverbaronernes USA o. 1900
og Wirtschaftswunder under Bismarck, Adenauer, Erhard er
solstrålehistorier, sammenlignet med nasserøvslandet DK der kun blir
rigt når vi fedter for verdensejer USA

Fra : pm

Dato : 28-03-06 23:08

Lyrik wrote:
> en politibetjent standse midt på vejen og give sig selv en bøde for
> at køre for stærkt?"

Det er rent faktisk sket.. Politimester Vagn Bro, Køge skulle have udstedt
sig selv en bøde en gang i 50 eller 60érne

PM

Fra : Lyrik

Dato : 29-03-06 12:28

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er rent faktisk sket.. Politimester Vagn Bro, Køge skulle have udstedt
> sig selv en bøde en gang i 50 eller 60érne
>
> PM
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det er da sjovt at høre. Men i betragtning af hvor mange betjente der
igennem tiden har kørt for stærkt, er det jo kun et kuriosum.

Jeg husker en bog jeg engang læste om forholdene på slagterier i USA før i
tiden. Køer med bylder blev slagtet og solgt som fødevarer.
Her skulle slagterierne kontrollere sig selv.
Det er jo det regeringen mener er vejen frem.
Mener du også det?

Hilsen
Jens

Fra : Egon Stich

Dato : 30-03-06 10:01

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Den afgående fødevarekontrollant sagde ironisk:"Har du nogensinde set en
> politibetjent standse midt på vejen og give sig selv en bøde for at køre
for
> stærkt?"

Det har vi faktisk.
Afdøde politimester i Køge, Vagn Bro, lavede et mediestunt ved dette.

MVH
Egon

Fra : Lyrik

Dato : 30-03-06 11:26

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for
>
> Det har vi faktisk.
> Afdøde politimester i Køge, Vagn Bro, lavede et mediestunt ved dette.

Men vi kan nok ikke vente samme dum-ærlighed af nogen nulevende person.
Slet ikke af virksomhedsledere der nu får fuld kompetance til at afsløre sig
selv.))

Hilsen
Jens