Overvægt i Sverige
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 28-03-06 18:44

Hej NG

Er der nogen her i forumet der ved hvad de svenske myndigheder accepterer af
overvægt i CV/Vogntog ?

Hilsen

Jacob

Fra : Carsten Stage

Dato : 28-03-06 19:25

> Er der nogen her i forumet der ved hvad de svenske myndigheder accepterer
> af
> overvægt i CV/Vogntog ?

Principielt accepteres overlæs ikke - hverken i DK, S eller D.

I Danmark opererer vi med en grænse på 7% før der udskrives bøde, men det er
bestemt ikke det samme som at 7% overvægt accepteres.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 28-03-06 21:02

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Principielt accepteres overlæs ikke - hverken i DK, S eller D.
>
> I Danmark opererer vi med en grænse på 7% før der udskrives bøde, men det
> er bestemt ikke det samme som at 7% overvægt accepteres.

Hvis der ikke skrives en bøde ved overvægt under 7% så er det vel fordi at
det er under bagatelgrænsen og derfor accepteres i DK.

MEN der besvarer jo ikke mit spørgsmål i forhold til Sverige. Findes der
også en "7%" grænse der?

Og jeg ved godt at overvægt ikke accepteres - men er der en bagatelgrænse i
Sverige?

Hilsen

Jacob

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 28-03-06 21:32

"Jacob Jørgensen" <gismoREMOVE@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også en "7%" grænse der?
>
> Og jeg ved godt at overvægt ikke accepteres - men er der en bagatelgrænse

Ikke at jeg kender noget til dette emne - mere en generel betragtning;
Svenskere og bagatelgrænse....hmmmm
Rare mennesker at gæste - fuglevenner er de vist også. Der står i det
mindste flere og flere fuglekasser langs vejene hvert år vi kommer der.
Sprit kan du kun svært købe dig til - lykkes det endeligt må du hellere låse
bil-nøglen forsvarligt inde inden du åbner flasken. Det er sikkert forbudt
at bare bære en bilnøgle, hvis du er beruset. Ikke at jeg går ind for
spritkørsel - slet ikke. Men en historie fra en bekendt, der boede i sverige
var at han havde lært nogle svenskere at kende - blev inviteret til kaffe i
haven en søndag eftermiddag sammen med vennens svenske venner. Alle de
lokale havde en lille brun pose i lommen - og spædede kaffen op til det
ukendelige. Alle kørte hjem......
Alle de fuglekasser langs vejene har en sjov effekt; da myndighederne
derovre skilter i god tid før du når en strækning med hastighedskameraer -
ja - så kører Ronnie Middelsvenson som død og salte indtil han når en
skiltet strækning. Men så snart han har passeret strækningen ryger pedalen i
bund igen.....

Nå - et "mindre" sidespring - se på www.campingferie.dk - rul et stykke ned
og du ser deres udemærkede debatforum.
Lige nu står spørgsmålet om overvægt i Sverige øverst
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Ford når det spilder