Hvilken vin?
Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 28-03-06 13:14

Til denne opskrift:

Nogle gode forslag?

Venlig hilsen
Søren

Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 28-03-06 13:46

"Søren Beltofte Sørensen" <soeren_[skod]@beltofte.dk> wrote
news:44292886$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> Til denne opskrift:

Måske en Pinot Gris? Vil det være helt ved siden af?

// Søren

Fra : Padre

Dato : 28-03-06 14:23

Figner, hvidløg og parmaskinke - det burde give en kraftig fed, sød
og krydret smag, så i en ideel verden ville jeg tage en knastør og
markant, mousserende hvidvin, eller en kraftig rødvin som en amarone
eller en god ripasso. Jeg ville nok foretrække rødvinen, hvis der var
tale om tilbehør til en hovedret, og den mousserende hvidvin, hvis det
var en forret. Men jeg er også så konventionel.

--
padre

Fra : Peter Westh

Dato : 28-03-06 14:28

"Søren Beltofte Sørensen" <soeren_[skod]@beltofte.dk> skrev i en meddelelse
> Til denne opskrift:

> Nogle gode forslag?

Der skal da helt klart drikkes øl til! Kan ikke lige tænke på nogen
specifik, men en Ale med god bitterhed eller måske ligefrem en porter.

Det bliver svært at matche vin til figner og ahornsirup, det skulle da lige
være http://www.vinetc.dk/vinhuse/mas_amiel.html

/P

Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 04-04-06 21:23

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote

> [...]
>
> Der skal da helt klart drikkes øl til! Kan ikke lige tænke på nogen
> specifik, men en Ale med god bitterhed eller måske ligefrem en porter.

Dit forslag vinder. Jeg finder nogle kraftigt humlede øl. Måske IPA. Tak for
det.

Hilsen
Søren