Rugbrød i bagemaskine?? hjælp søges
Fra : Fatter Brik

Dato : 27-03-06 22:15

Jeg har stor glæde at den Melissa bagemaskine jeg købte i fakta for en god
månedstid siden. Men desværre er det ikke lykkedes for mig at bage rugbrød i
den, det havde jeg ellers glædet mig til. Der er ingen rugbrødsopskrift med
maskinen, men måske andre har gjort sig nogle gode erfaringer og er villige
til at dele dem og opskrifter?

:)

Fra : Gainsbourg

Dato : 28-03-06 05:30

Den absolut nemmeste måde, er at hælde ½ pose blandet rugbrødsmel (af den
slags der består af både fint rug og hvede-mel og en lille mængde skårne
kerner, samt en smule mælkesyrekultur tilsat) i maskinen og så køre "whole
wheat" programmet. Det bliver der en super lækkert rugbrød af.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Henning Holm

Dato : 28-03-06 06:33

Fra : H M

Dato : 02-04-06 18:01

<<<<<<
[...]
<<<<<

Hej
Jeg bruger den nemme måde:

køb rugbrødsblanding - har prøvet både en ½ pakke og 3/4 pakke, og bruger
tørgær hvis jeg bager med timer og alm. gær hvis den sættes igang med det
samme.
Jeg er fint tilfreds med resultatet.

Hilsen
Hanne

direkte svar slet AAA i adressen

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 03-04-06 17:36

> [...]
> tørgær hvis jeg bager med timer og alm. gær hvis den sættes igang med det

Det bedste brød jeg har bagt i en bagemaskine var også lavet af en købt
blanding med gær påhæftet i en pose. Den kostede imidlertid mindst lige så
meget som et rugbrød. Jeg har nu købt en post med en rugbrødsblanding til
4,50 kr. Fremgangsmåden omtaler "surdej"?. Hvad er surdej. (Jeg tror det er
gær og yoghurt).
Hilsen Peter