Import uden afgift
Fra : Erik

Dato : 27-03-06 19:28

Hej.

Så vidt jeg kan finde ud af må man godt importere f.eks. cd'er og
dvd'er uden afgift fra Tyskland.

Gælder dette alle afgiftbelagte varer ?
F.eks. spiritus og tobaksvarer.
Og kun til privat forbrug.

MVH
Erik

Fra : Per

Dato : 27-03-06 21:36

"Erik" <e@nejnej.> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Så vidt jeg kan finde ud af må man godt importere f.eks. cd'er og
> [...]
Du skal selv tage ned til Tyskland og hente varerne, her hvad du må medtage
hvergang du passerer grænsen !

Cigaretter 800 stk.

Cigarer 200 stk.
Cerutter og cigarillos 400 stk.

Røgtobak 1 kg
Spiritus o.l. med mere end 1,2 pct. alkohol 10 liter

Hedvin (fx portvin, sherry og madeira) 20 liter
Bordvin (fx rød-, hvid- og rosévin, heraf højst 60 liter
mousserende vin, som fx champagne) 90 liter

Øl 110 liter

Du kan ikke få varerne sendt pr. post, hvis det er dit spørgsmål

vh Per

Fra : Erik

Dato : 27-03-06 22:39

"Per" <Per@z.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mousserende vin, som fx champagne) 90 liter
>
> Øl 110 liter
>

> Du kan ikke få varerne sendt pr. post, hvis det er dit spørgsmål

Ja det er da klart!!
Det vidste jeg da egentlig godt,hvis jeg havde tænkt mig om.
Sorry.

MVH
Erik

Fra : Glenn

Dato : 28-03-06 01:06

> Øl 110 liter

Er 110 grænsen ikke fjernet?

Glenn

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 28-03-06 10:03

On Mon, 27 Mar 2006 22:35:47 +0200, "Per" <Per@z.dk> wrote:

>Du skal selv tage ned til Tyskland og hente varerne, her hvad du må medtage
>hvergang du passerer grænsen !

Er det nu også rigtigt? Man kan da så vidt jeg ved godt bestille
CD/DVD pr. postordre (eller er det ændret?)

> [...]
> mousserende vin, som fx champagne) 90 liter
>
> Øl 110 liter
>
>Du kan ikke få varerne sendt pr. post, hvis det er dit spørgsmål

Så vidt jeg ved, er ovenstående tal kun toldvæsenets vejledende
regler. Men hvis det dokumenteres/sandsynliggøres, at der er tale om
varer til privat brug, så er større mængder da også tilladt?

Men tilbage til det egentlige spørgsmål. Er det virkelig rigtigt, at
tobak og alkohol ikke kan købes pr. postordre fra et andet EU-land?
Hvis det er rigtigt, så må der et eller andet sted findes en liste
over de produkter, som ikke kan købes pr. postordre til privat brug.
Hvor er den liste?

Ikke fordi jeg har tænkt mig at bestille 100 liter øl pr. postordre.
Det ville jo nok også være praktisk besværligt; men hvor står det?

Fra : Jens U. K.

Dato : 28-03-06 13:56

"Lars J. Helbo" <fornavn@efternavn.org> wrote in message

> [...]
>
> Ikke fordi jeg har tænkt mig at bestille 100 liter øl pr. postordre.
> Det ville jo nok også være praktisk besværligt; men hvor står det?

Er det ikke nærmere reglerne for hvornår man kan slippe for afgiften der
er afgørende - og den siger vist noget med at man skal have opholdt sig i
24 eller 48 timer eller sådan noget i udlandet... eller det gjorde den da
engang?!

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 28-03-06 17:52

On Tue, 28 Mar 2006 14:56:13 +0200, "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk>
wrote:

> [...]
>24 eller 48 timer eller sådan noget i udlandet... eller det gjorde den da

Jo, men det er altså for længst afskaffet ........

Fra : Poul Christensen

Dato : 28-03-06 19:47

> [...]
> Hvis det er rigtigt, så må der et eller andet sted findes en liste
> over de produkter, som ikke kan købes pr. postordre til privat brug.

Der er ikke en liste. Det står i afgiftslovene at fjernsalg fra et EU-land
pålægges afgifter. Se spiritusafgiftsloven § 18, stk. 2

http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A1998/0056429.htm

En tilsvarende bestemmelse findes i tobaksafgiftslovens § 12, stk 2.

mvh
poul christensen

Fra : N.O.Svendsen

Dato : 29-03-06 06:54

> [...]
> mousserende vin, som fx champagne) 90 liter
>
> Øl 110 liter
>

> Du kan ikke få varerne sendt pr. post, hvis det er dit spørgsmål

Du må medtage varer, herunder tobak og alkohol "til eget forbrug" de grænser
du angiver er ikke absolutte men vejledende. Dog skal du påregne at kunne
dokumentere dit "pritvatforbrug" hvis du overskrider den vejledende
"grænse".

Niels Svendsen