TV Fladskærm
Fra : HK

Dato : 27-03-06 18:30

Hej
Skal ud og købe en fladskærm til min cv. men vil gerne have en med
radio i også er der nogen der har nogle gode tip ang. mærke og pris

vh
Hans Kurt

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 27-03-06 18:52

HK skriblede:
> Hej
> Skal ud og købe en fladskærm til min cv. men vil gerne have en med
> radio i også er der nogen der har nogle gode tip ang. mærke og pris

Uanset du skal bruge den i en CV, så er der
en gruppe hvor du med garanti vil have større
held med din forespørgsel:

--
Lars Fragstrup

Fra : HK

Dato : 27-03-06 18:56

Hej Lars
Tak skal du have jeg smider den der over

HK

Fra : Sten Bo

Dato : 29-03-06 06:36

> [...]
> HK skriblede:
>

> Uanset du skal bruge den i en CV, så er der
> en gruppe hvor du med garanti vil have større

,

Lidt tænksomt... og OT

Da spørgerens indlæg og svar ikke går ind her, men stadig ses via google -
hvilket måske indikere at HK har slettet dem igen som fejlpostet. Hvorfor i
grunden det. Er det rimeligt. Hvor puristiske skal vi at være?

Jeg er helt opmærksom på, at det kan være et meget godt råd, men går vi
ikke glip af noget. Hvis ikke man i øvrigt abonnere på gr. er det vel
tvivlsomt om man følger med over.

Det er da noget der ellers interesserer campister utroligt. Og hvis man har
vinklen helt fokuseret på campingbrug er det vel relevant nok. Der er i
hvert fald en masse tv trafik i forum på www.campingferie.dk

Folk har også tidligere spurgt på gps og er blevet henvist til satellit
navigations gr. hvilket også er ok, (selvfølgelig) men i andre grupper er
man måske så meget eksperter, at nogle få campisters pip let forsvinder i
de mere tekniske diskussioner.

Så skal man vel også afvise trafik om hotspot på pladser til en af edb
netværks gr. hvor den givet også vil forsvinde i mængden.

Her kan man lettere genkende egne problemer og oplevelser - set med
campistøjne.

Jeg syntes altså ikke der er grund til at afvise denne "relevante" trafik
her - der diskuteres da også biler til campingbrug, og det jeg har ikke set
nogen beklage sig over.

Jeg er, som de fleste formentlig, helt på det rene med at mere komplicerede
spørgsmål besvares bedst i "relevant" gr. Men var spørgsmålet så galt?

Gr. har jo ikke gang i så meget, vel?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-03-06 08:08

Sten Bo skrev i 442a1cf8$0$10505$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> [...]
> google - hvilket måske indikere at HK har slettet dem igen som
> fejlpostet. Hvorfor i grunden det. Er det rimeligt. Hvor puristiske

Du mener vel 'puritanske'?
Og det handler svjks ikke om at være puritansk mht. indholdet i en gruppe,
men bemærk lige hvor mange svar 'HK' har fået her. Så det er vel et
glimrende råd at han skal prøve et sted, hvor chancen for svar er større.

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Knipserier kan findes på

Fra : Sten Bo

Dato : 29-03-06 11:44

> Du mener vel 'puritanske'?
> Og det handler svjks ikke om at være puritansk mht. indholdet i en gruppe,

Jo hvis man ser det som jeg, at HK er blevet, nu bekræftet,
opfordret/henvist til anden gr.

Jeg ved ikke hvor det kom fra , Norsk? - Sjovt med endelser, der er noget
der hedder absolutistiske og så bruges det i politik, kommunistiske.
hvem begyndte, fik copyright på retskrivningen. G.

svjks? Jeg fandt en oversættelse af den og andre "hjemmelavede" -
http://www.chatbreak.dk/chat/chatforkortelser.htm GS

> men bemærk lige hvor mange svar 'HK' har fået her. Så det er vel et
> glimrende råd at han skal prøve et sted, hvor chancen for svar er større.

Ikke tvivl om det, men hvis det var det første det kom an på var det meget
hurtig hjælp. Nu er der vel ingen der tør byde ind.

Jeg vil lige prøve at læse gr. ind igen. Har OE og det sker at nogle indlæg
først kommer ind med, hent næste 300 hoveder, men det er ikke tilfældet her.

Måske andet genialt der mangler. Joke!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-03-06 17:13

Sten Bo skrev i 442a6792$0$12399$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Jeg ved ikke hvor det kom fra , Norsk? - Sjovt med endelser, der er
> noget der hedder absolutistiske og så bruges det i politik,
> kommunistiske. hvem begyndte, fik copyright på retskrivningen. G.

Problemet her er, at ordet puristisk faktis bruges - bare om noget helt
andet, hvorfor der var en mulig forståelsesfejl.

> svjks? Jeg fandt en oversættelse af den og andre "hjemmelavede" -
> http://www.chatbreak.dk/chat/chatforkortelser.htm GS

Ja, i virkeligheden synes jeg ikke man bør bruge disse forkortelser, men da
jeg også er ret doven, ja så vinder sidstnævnte egenskab over principperne

vh
Jan

--
Fotoamatør af Guds (u)nåde.
PS: Knipserier kan findes på

Fra : Sten Bo

Dato : 29-03-06 17:46

> Problemet her er, at ordet puristisk faktisk bruges - bare om noget helt
> andet, hvorfor der var en mulig forståelsesfejl.

Fortæl, hvad? din udlægning - google havde da lidt tekst, 496 hit med
ordet, men folk bruger det måske forkert.

Jeg var i sin tid stærkt HFFI interesseret, store hornhøjtalere, og det blev
brugt massivt i diverse blade om udstyr uden knapper og med flad lyd.

Min Gylle fremmedord, jeg har da en, selv om den er gammel, viser ordet
i brugt i sprogsammenhæng. Sprogrenser. Men jeg ser det i mange forbindelser
i google - endda om porno - hvordan det så er, turde ikke læse.

Men har du den officielle Danske oversættelse. Tal dansk i hunde.

Hygge fra Sten

,

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-03-06 17:24

Sten Bo skrev i 442ab9d5$0$11660$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Fortæl, hvad? din udlægning - google havde da lidt tekst, 496 hit med
> ordet, men folk bruger det måske forkert.

Google er en kilde til megen visdom - og mange misforståelser.
Purisme handler om sprogrenselse - for eks. er islændinge meget puristiske -
men (i hvert fald da jeg var der for maaange år siden) ikke særlig
puritanske.
Det puristiske kommer til udtryk, når man f.eks. ikke anerkender ord som
'printer' eller 'monitor' og i stedet bruger ord som 'skriver' og 'skærm'.
Det puritanske viser sig ved en renfærdighed i forhold til det religiøse og
i moderne tid også om folk, der insisterer på at principper overholdes.

> [...]
> ordet i brugt i sprogsammenhæng. Sprogrenser. Men jeg ser det i mange
> forbindelser i google - endda om porno - hvordan det så er, turde

Jeg er enig med ordbogen.

> Men har du den officielle Danske oversættelse. Tal dansk i hunde.

Prøv over i dk.kultur.sprog

Det er en ind imellem festlig gruppe, der udmærker sig ved IKKE at tage
hensyn til folks finere følelser mht. sprogbrug og stavning. F.eks. kunne
jeg sagtens komme ud for agt få et rap over nallerne for ikke at skrive
'indimellem' i ét ord
Men vi må hellere stoppe her, før en og anden får OT'ske kvababbelser!

vh
jan

--
Jan Bøgh (j a n snabela b o e g h punktum net / http://jan.boegh.net )
FZ: "God made three big mistakes. The first mistake was called MAN,

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 29-03-06 08:29

Sten Bo skriblede:

> [...]
> google - hvilket måske indikere at HK har slettet dem igen som
> fejlpostet. Hvorfor i grunden det. Er det rimeligt. Hvor puristiske

HK har ikke slettet sit indlæg, så problemet må
være den måde du læser ng på.
Prøv at nulstille gruppen og genindlæs den igen.

> Jeg er helt opmærksom på, at det kan være et meget godt råd, men går
> vi ikke glip af noget. Hvis ikke man i øvrigt abonnere på gr. er det
> vel tvivlsomt om man følger med over.

Ja, det må man så gøre op med sig selv om man
vil.

> [...]
> man har vinklen helt fokuseret på campingbrug er det vel relevant
> nok. Der er i hvert fald en masse tv trafik i forum på

Jamen, så er det vel også der i skal gebærde jer hvis
i ikke kan indordne jer efter de _regler_ og etiketter
der gælder for newsgroups.

Ja, ligesom havemøbler, spisebestik, badetøj og
mange andre ting har relevans for campister, men
newsgruppe herakiet er nu engang opbygget sådan
at det er inddelt efter emner og det er jo for at lette
overskueligheden.

> [...]
> andre grupper er man måske så meget eksperter, at nogle få campisters
> pip let forsvinder i de mere tekniske diskussioner.

Det er den eneste gruppe hvor emnet er relevant.

> Så skal man vel også afvise trafik om hotspot på pladser til en af edb
> netværks gr. hvor den givet også vil forsvinde i mængden.

Hvorfor tror du den vi forsvinde i mængden? Et
relevant spg. vil vel blive besvaret og så er det
vel bare at følge gruppen.

> Jeg syntes altså ikke der er grund til at afvise denne "relevante"
> trafik her - der diskuteres da også biler til campingbrug, og det jeg
> har ikke set nogen beklage sig over.

Det burde også kun være i dk.fritid.bil det blev
diskuteret. Læg mærke til ordet fritid også er
en del af denne gruppes navn.

> Jeg er, som de fleste formentlig, helt på det rene med at mere
> komplicerede spørgsmål besvares bedst i "relevant" gr. Men var
> spørgsmålet så galt?

Hvad er kompliceret? At spørge i den relevante gr.
og læse svaret der. Mange af de spg. campister har
i forbindelse med tv/radio eller gps. er der nok andre
der også kan have glæde af.

> Gr. har jo ikke gang i så meget, vel?

Sæsonen er jo heller ikke kommet igang endnu.

--
Lars Fragstrup

Fra : Sten Bo

Dato : 29-03-06 12:20

,

> Jamen, så er det vel også der i skal gebærde jer hvis
> i ikke kan indordne jer efter de _regler_ og etiketter
> der gælder for newsgroups.
,
Ha - Ha - Man er ikke ked af det?

Egentlig beklager jeg med indlægget, at trafikken ikke er meget større her i
gr. idet kvaliteten så almindeligvis antages at forbedres.
Camping et bredt spektret foretagende, fra kvalitet på egnet l papir,
køresyge trætte unger og hvordan og hvor AC bedst placeres.
Har du en liste over tilladte emner - eller skal alt vi foretager os, har
med, deles ud i relevante gr? i forhold til usenets opdeling.

Tilbage - pløkker - eller hører det til i sundhed?

> Hvorfor tror du den vi forsvinde i mængden? Et
> relevant spg. vil vel blive besvaret og så er det
> vel bare at følge gruppen.

Enig
Og det er det jeg stiller spørgsmål til. Var det lige der den var? Ikke her!

> Det burde også kun være i dk.fritid.bil det blev
> diskuteret. Læg mærke til ordet fritid også er
> en del af denne gruppes navn.

Forstået og sidste ikke forstået. Sammenhæng, fritid som begrundelse for
flytning af træk egnede?

> Sæsonen er jo heller ikke kommet igang endnu.

Jo den begyndte længe før jul-nytår - folk planlægger ferie allerede når
sidste års ture er forbi - og skal der se ændringer er toget kørt for
længst. Folk har jo spørgsmålene inden der besluttes, hvad og hvor. Det der
kommer nu er bare lidt sidste øjebliks forvirring - og så spørgsmål om ting
de har fået leveret eller skal ha med.

Og så lidt tidsfordriv som her eller på anden måde mens vi venter.

mvh

,

Fra : Gert

Dato : 29-03-06 14:46

On Wed, 29 Mar 2006 13:20:08 +0200, "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk>
wrote:

>Ha - Ha - Man er ikke ked af det?

Ignorer Lars Fragstrup - brok og dumsmarte bemærkninger er hans
kendetegn - han ved formentlig ikke en disse om camping..

Fra : Jørgen L.

Dato : 29-03-06 13:37

Snip en hel masse ubrugeligt

> Sæsonen er jo heller ikke kommet igang endnu.

Der kan man se hvor lidt du ved, sæsonen starter d. 01.01 kl. 00:00 og
slutter d. 31.12 kl. 23:59

Hilsen Jørgen
Ps. jeg syntes at det meste der er herinde har relavants for gruppen

Fra : Steen Larsen

Dato : 29-03-06 14:17

In news:442a8036$0$15785$14726298@news.sunsite.dk,
Jørgen L. <Noemail@noemail.dk> typed:
> [...]
> slutter d. 31.12 kl. 23:59
>
> Hilsen Jørgen
> Ps. jeg syntes at det meste der er herinde har relavants for gruppen

Der mangler da et minut, der er vi da altid på camping!!! LOL

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Jørgen L.

Dato : 29-03-06 14:26

> Der mangler da et minut, der er vi da altid på camping!!! LOL

Nu skrev jeg jo ikke sekunderne, 23:59.59
og så siger du vel at nu mangler et 1 sekund

Hilsen Jørgen

Fra : HK

Dato : 29-03-06 17:30

[...]

Hej igen
er der mon ikke nogen der har nogle goge forslag til en fladskærm med radio

Mange campinghilsner

HK