AV!!! Den er varm!!!
Fra : Henrik Petersen

Dato : 14-06-01 21:20

Hej NG!
Jeg har et ASUS V6600 Deluxe.
Når den har stået og kørt i et stykke tid er temperaturen: 56*
Lige så snart den har kørt ca 5 min stiger temperaturen til 70*, og
computeren går ned!!
Blæseren kører med 5400 RPM!

Er der noget at gøre? Kan det være fordi kabinettet er for varmt, i så fald
kan de så betale sig at købe en extra blæser til kabinettet?

vh
Henrik

Fra : DWM

Dato : 15-06-01 01:47

"Henrik Petersen" <henrik_s-p@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når den har stået og kørt i et stykke tid er temperaturen: 56*
> Lige så snart den har kørt ca 5 min stiger temperaturen til 70*, og

Puha det var meget.
Max temp på mit V7700 er omkring de 50 grader.

> Er der noget at gøre? Kan det være fordi kabinettet er for varmt, i så fald
> kan de så betale sig at købe en extra blæser til kabinettet?

Nu siger du ikke noget om hvad kabinet du har men jeg kan forstille mig
det er meget lille. Hvis du vil sætte blæsere i skal du som absolut minumum sætte
en blæser til at suge ind i fronten af det og en som suger ud omme bagved.
Jeg kan forstille mig et nyt og større kabinet vil være det bedste.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-06-01 10:48

DWM wrote:

> "Henrik Petersen" <henrik_s-p@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Puha det var meget.
> Max temp på mit V7700 er omkring de 50 grader.

Nej, det er ikke. 70 grader er normalt for et GeForce, husk at den første generation
bruger mere strøm end og derfor producere mere varme end Geforce2 kortene gør.

Ekstra køling skader aldrig, men jeg er ret sikker på at det ikke er tempraturen som
generer dit GeForce kort. Jeg har brugt et V6600 lige siden de kom på gaden, og
indtil for en måned siden, og 70 grader var normalt om sommeren uden at det gav
problemer.

Problemet er et andet sted. Måske dit motherboard eller din strømforsyning.

Har du overclocket?
Er det et nyt eller et gamel motherboard? Nogle af de gamle boards har problemer med
at levere strøm nok til GeForce kortene fordi de ikke overholder AGP standarden 100%.

Hvor stor er din strømforsyning?

Mvh

Bruno