Abonnement med gratis viderestilling?
Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 27-03-06 08:29

Hej!

Jeg skal oprette et mobil-nummer man kan SMS'e til, mens opkald til dette
nummer skal besvares på en fastnet-telefon. Findes der et abonnement der har
gratis viderestilling til en fastnet-telefon? Jeg mener at Telia engang har
haft det, men det ser ud til at være slut nu.

På forhånd tak!

Venlig hilsen Morten

Fra : Claus E Beyer

Dato : 27-03-06 11:23

"Morten K. Nielsen" <mkn@fjern-detteOfir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> har gratis viderestilling til en fastnet-telefon? Jeg mener at Telia
> engang har haft det, men det ser ud til at være slut nu.

Mig bekendt findes det ikke mere. Frem til ca. 1996 var viderestilling på
GSM gratis både hos TeleDanmarkMobil og hos Sonofon, mens det kostede på
TDM's NMT-net. Om det dengang var fordi, det var en konkurrenceparameter,
eller om det skyldtes et ønske om aflastning af GSM-nettet, der stadig var
temmeligt nyt, véd jeg ikke.

Jeg fik GSM-mobil i december 1993 (Ericsson GH174) og de næste år frem,
slukkede jeg altid mobilen, når jeg var hjemme og viderestillede mobilen
til fastnettelefonen. Når jeg var på besøg hos andre, kunne jeg også finde
på at slukke mobilen og viderestille til deres fastnettelefon.

I dag har jeg mobilen tændt (næsten) altid. Måske nok mest for altid at
være klar til at modtage sms'er. I 1993 var sms ikke særligt udbredt - dels
kunne mange telefoner ikke sende dem, dels kostede de 2,80 kr/styk.

Claus

Fra : PostMan

Dato : 28-03-06 20:23

> [...]
> har gratis viderestilling til en fastnet-telefon? Jeg mener at Telia
> engang har haft det, men det ser ud til at være slut nu.

SonoFon køre et abonnement ala Telias Talk unlimitet

Fri snak hedder den 400,- pr md

http://www.sonofon.dk/privat/produkter/mobil/fri_snak/index.shtml

PostMan