Luderkøb er "voldshandling" ! (DR2 TV)
Fra : Bo Warming

Dato : 26-03-06 22:47

I debat-program der foregav at have begge parters synspunkter
representeret og en ordstyrer til at sikre upartiskhed, fastsloges fra
feministisk side at brug af prostituerede er en VOLDSHANDLING, og
ingen protesterede (26 marts 2006)

For en årrække siden blev en udenlandsk glædespige dræbt på Østerbro
af en kunde. Når bortses fra den meget lille risiko for sådanne
psykisk forstyrrede mænd, er det et sundhedsmæssigt problemfrit
erhverv med minimal nedslidning.

Er der tale om et orwelsk nysprog, når man kalder samleje ledsaget af
betaling for VOLD?
De få kunder der ønsker SM, er ufarlige og to voksne mennesker er
enige om handlingerne, så det kan sammenlignes med kampsport, men
langt mindre farlig.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-03-06 11:26

Bo Warming skrev:
> [...]
> De få kunder der ønsker SM, er ufarlige og to voksne mennesker er enige
> om handlingerne, så det kan sammenlignes med kampsport, men langt mindre

Jeg er fuldstændigt enig i at Mette Boms offer-betragtninger i
gårsdagens "Deadline 2. Sektion" om prostitution som "voldshandling" var
rent ud sagt ynkelig...

Uden at være alt for personlig led imod hende (efter netop det
fremragende forbillede vi jo har i fanatisk-feministiske kvinders
konsekvente "gå-efter-nosserne"-nedgørelser af mænd!), så er det nu
engang ret oplagt at tro at hendes forkrampede "feminisme" egentlig bare
skyldes at hun faktisk i forskrækkelig grad ligner en blot lidt yngre
udgave af den klassiske tegneserieheks og at hun ifølge sit på nettet
frit tilgængelige CV i en alder af 35 år endnu ikke har nået at få børn:
Så er det jo sådan set ganske logisk at hun er bitter på hele
mandekønnet, den lille stakkel...

Men jeg synes at du gør værten uret, når det kommer til repræsentationen
af maskuline modsynspunkter, for hun blev jo NETOP spurgt adskillige
gange om det holdbare i denne desværre alt for typiske "offerrolle",
kvinder har det med at dyrke sig selv i for at score billige sympatipoint.

Tværtimod blev hun faktisk jordet ganske fortjent og eftertrykkeligt af
den mandlige forsker fra Københavns Universitet. Det er nu anden gang -
efter Anna Libak fra Weekendavisen også havde sociolog Henning Bech i
studiet på DK4 forrige weekend - at jeg har set nogle af disse
forfærdelige, frelste fisselette-feministiske fruentimmere blive revet
eftertrykkeligt verbalt rundt af nogle ganske høflige og afslappede
mænd, der såmænd hverken behøver at hæve stemmen eller krybe ned på
kvindernes retoriske nonsens-niveau for at fremstille dem som de håbløst
hykleriske hystader, de jo er...

Det tegner sålede til at der faktisk er en mindre "revanche" undervejs i
kønsdebatten, hvilket såmænd nok skal blive ganske spændende...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-06 16:45

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote in
message news:4427bdb3$0$47029$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det tegner sålede til at der faktisk er en mindre "revanche"
> undervejs i kønsdebatten, hvilket såmænd nok skal blive ganske

Som så ofte er vi meget enige. Kun i nuancer kan man vakle i sin
glædespiger-glæder-kun holdning, og at feminismen havde gjort sit
projekt 100% færdigt før Georg Brandes død.

Dog her lidt fyndord fra folk der er bedre til at fatte sig i korthed
end mig.

"Mellem dem der sælger sig i prostitution, og dem der sælger sig i
ægteskabet, er der ikke anden forskel end prisen og konkraktens
varighed. Simone de Beauvoir

"Det er bevis på kvindens visdom, at hun altid har
vidst at blive forsørget. Nietzsche

" Piger, der venter at vinde alt ved deres ungdommelige ynder,og
hvis beregning stimuleres af deres snedige mødre, er helt som
prostituerede - blot er disse piger mere kloge og mindre ærlige.
Nietzsche

"Som en modvægt til prostitution og som dennes fornem-gørelse ,
ønsker jeg at man overvejer leasing-ægteskaber. De kan vare en årrække
eller måneder, med passende sikring af børnene". Nietzsche

As a counteragent to prostitution or as its ennoblement, I would
recomend leasehold marriages. These could last for a term of years og
of months, with adequate provision for the children" Nietzsche

Bak all personlig forfengelighet har kvinnene selv stadig vekk
sin upersonlige forakt - for "kvinnen Nietzsche

De prostituerede sælger deres moral, ikke deres kroppe. Gifte
kvinder gør det modsatte. Nicolaus Cybrinsky

Der er kun få ærbare kvinder, som ikke er kede af deres
métier.La Rochefoucauld

" Efter min mening er sex det smukkeste, mest naturlige og
sundeste man kan købe for penge. Steve Martin

"Engang (Aristippos) gik ind i en hetæres hus og en ung mand, der var
med ham, rødmede, sagde han: "Det er ikke det at gå ind, der farligt,
men det ikke at kunne gå ud igen". Diogenes Laertios

GB Shaw : Vil du gå i seng med mig for 10000£Borddamen(smuk):Joh, da -
Tænk hvis vi fik et barn med din intelligens og mit udseende
(og en af versionerne af historien siger - at han svarede : "men hvad
hvis omvendt"?)GB Shaw: Vil du gå i seng med mig for 20£Borddamen:
Tror du jeg er en luderGBShaw: Det spørgsmål _har__ vi afklaret, -
nu snakker vi kun om prisen.

Honour and honesty. Those girls, who wait to owe their whole lifes
maintenance to their youthful charms alone, and whose cunning is
prompted by their shrewd mothers, want the same thing as
courtesans - - only the girls are more clever and less honest. Ære og
hæderlighed. Piger, der venter at vinde alt ved deres ungdommelige
ynder,og hvis beregning stimuleres af deres snedige mødre,er helt som
prostituerede - blot er disse piger mere kloge og mindre ærlige.
Nietzsche

I det store hele foragtes kvinder mere af kvinder end af mænd.
Nietzsche

Jeg er ikke en rigtig luder, men at opføre mig som én, er noget, jeg
er god til. Justin Young

Koketterne sætter en ære i at være skinsyge på deres elskere, for at
skjule,

On the whole, "woman" has been despised by woman herself more than by
man (beyound good and evil) Nietzsche

Hp Prostitution er blot et seksuelt fata morgana, vandringsmanden
oplever i afsavnets ørken. Heimito von Doderer

Hp Prostitution is essentially a matter of lack of choice. Charles
Baudelaire

hp Prostitution lader sig ikke afskaffe; der gives endda grunde
til at ønske, at man ikke afskaffer den. Følgelig må man FORÆDLE den -
jeg håber, man forstår dette "følgelig" - prostitution er i hele
verden noget uskyldigt og naivt. Nietzsche

Hp Selv konkubinatet er blitt korrumpert: - av ekteskapet.
Nietzsche

hp Simon Spies Man kan ikke købe kærlighed for penge, men man kan
købe noget der ligner tilforveksling.
+½"How much easier is self-sacrifice than self-realization." Eric
Hoffer
pmach "Retfærdighed kommer kun på tale når der ligeværdige
magter til at
opretholde den. Den stærke gør, som han kan, mens den svage
acceptere, hvad han
må." Thukydid, Melian samtale

Hp The most vigorous part of my sex life is - negotiating the
price" David
Letterman

Hp Vil du høre min personlige mening om prostitution? Hvis mænd
vidste, hvordan de skulle gøre det, ville de ikke behøve at betale for
det. Roseanne Arnold

hp want the same thing as courtesans -

Hp You can lead a whore to culture, but you can't make her
think. Dorothy Parker1893 - 1967

hpgh De prostituerede sælger deres moral, ikke deres legemer. Den
gifte kvinde gør det omvendte. Nicolaus Cybinski

HPhp At lade mænd få sex mod engangsbetaling er et foragteligt
skruebrækkeri og forrædderi imod matriakat og samfundsorden. Anonym
KVINDE

HPhph De kvinder, der ikke er til salg, koster mest.
Guy de Maupassant1850-1893

HPhpqqh Jeg tror på skrønen om, at kvinde er kvinde værst.
Ellen Widding

HPht Glædespiger: At lade mænd få sex mod engangsbetaling er et
foragteligt skruebrækkeri og forrædderi imod matriakat og
samfundsorden. Anonym

hporn " Hvilken pige ville jeg give penge for? En, som alle
gerne ville købe, men som ikke ville sælge sig til nogen.
Noel Turner

hporn "Optræde nøgen på scenen? Det synes jeg er usmageligt.
Men hvis jeg var tyve år og havde en fantastisk figur, ville det være
kunstnerisk, smagfuldt, patriotisk og en udviklende religiøs
oplevelse. Shelley Winters

hporn "Professed curtezans, if they be any good, it is because they
are openly bad.Sir Thomas Overbury

hpp Forresten skriver Jeppesen sjovt på EB-bagsiden. Medieverdenen
er en underlig størrelse - den skal kæles for, førend den spinder

Hpp I love prostitution in and for itself ...In the very notion
of prostitution thereis such a complex convergence of lust and
bitterness, such a frenzy of muscleand sound of gold, such a void in
human relations, that the very sight of itmakes one dizzy! And how
much is learnedthere! And one is so sad! And one dreamsso well of
love!GustaveFlaubert

Hpp Jeg er sikker på, at ludere er nogen af dem,der gør mest gavn
i samfundet.Ann-Mari MaxHansen