online
Fra : oz

Dato : 26-03-06 08:20

Kan man og hvordan se om der er nogen online og hvem på ens ejen Hjemmeside
?
og findes der programmer til det ?

Jørgen

\\\
(o o)
--------------oOO--(_)--OOo-----------------
Jørgen Bodholdt, 2610 Rødovre DK
Foto: http://www.oz3jbp.dk
http://home20.inet.tele.dk/bodholdt/
http://www.sitecenter.dk/bodholdt/

Fra : Jacob Atzen

Dato : 26-03-06 09:55

On 2006-03-26, oz <xxxx@xxx.dkx> wrote:
> Kan man og hvordan se om der er nogen online og hvem på ens ejen
> Hjemmeside ?
> og findes der programmer til det ?

Det er principielt ikke muligt at være "online" på en hjemmeside, da
HTTP virker efter en spørgsmål-svar mekanisme, hvor brugeren spørger
serveren om en side og får et svar og derefter er transaktionen slut.

Man kan dog opnå noget, der minder om en online tæller, ved at sige at
brugere regnes for at være online, hvis de har spurgt efter en side
inden for de sidste x minutter.

Jeg er ikke bekendt med nogen programmer, der gør den slags, normalt
programmerer man det selv.

- Jacob Atzen

Fra : Dennis Munding

Dato : 26-03-06 13:46

Hej Jørgen!
"oz" <xxxx@xxx.dkx> skrev i en meddelelse
> Kan man og hvordan se om der er nogen online og hvem på ens ejen
> Hjemmeside ?
> og findes der programmer til det ?
>
> Jørgen

Der findes nogle færdige scripts, som du kan bruge...

Her er links til 2 versioner:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/brugere.asp - Hvis du foretrækker ASP

http://www.phpuniverset.dk/show_artikels.phtml?ArtikelID=21 - Hvis du
foretrækker PHP

Jeg har kun erfaring med det sidste, og kan sige, at det er meget nemt at gå
til, og at det virker fint....

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/