Grønne Fastligger plader
Fra : Allan Hansen

Dato : 26-03-06 07:28

Hej NG.

Jeg mener at skulle have hørt at man må fragte sin campingvogn til og fra en
fastligger plads KUN med de grønne fastligger plader/skilte og ikke behøver
at låne en prøve plade på motor kontoret.

Er det mig der husker forkert eller må men det?

Allan Hansen

Fra : Gamle

Dato : 26-03-06 16:57

"Allan Hansen" <allanh@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> behøver at låne en prøve plade på motor kontoret.
>
> Er det mig der husker forkert eller må men det?

Det må du ikke.
Med prøvepladerne er der ansvarsforsikring på CV'en.
Forsikringen skal have et indreg.nr at forholde sig til.

Mvh.
Torben

Fra : sæbelaursen

Dato : 26-03-06 17:11

Der er vist mange "kringle-kroge" omkring disse plader.

Det er plader der udstedes og tildeles af den plads man ligger på.
vognen skal flyttes en gang årligt -

men der står ikke direkte - som jeg læser det - at det skal være på
alfarvej.

så om du må køre på offentlig vej med disse plader - skal du vist for at
være sikker på svaret - omkring politiet
færdselsafdelingen -

jeg vil sige -ja - men aner ikke hvordan forsikringen er i tilfælde af
ulykke.

Så sørg for at undersøge det ordentligt -
venlig hilsen
sæbe-laursen

Fra : Jørgen Ulm

Dato : 26-03-06 19:15

Jeg ved ikke hvordan reglerne er omkring de omtalte plader, men forsikringen
på en campingvogn har ingen ansvarsforsikring. Ansvarsforsikringen er
knyttet til Den trækkende bils trækkrog.

Jørgen Ulm

Fra : peter hansen

Dato : 27-03-06 15:08

Allan Hansen skrev:

Gej Allan. Du må helt sikkert ikke køre hvor færdselsloven gælder med
den frønne plade som eneste nummerplade. Med hensyn til "prøveplader" så
må du bruge de
isse ved kørsel til reperatør eller syn, men IKKE ved kørsel FRA
værkstedet, da snakker vi om blokvogn eller rigtige nummerålade. Ja det
er lidt svært at forstå, men jeg ved det med sikkerhed, da jeg var lige
ved at brænde nallerne ved kørsel med prøveplader her sidste efterår.
Reglerne indbyder til al mulig opfindsomhed om gode forklaringer, hvis
man skulle blive stoppet. Men i virkeligheden er det største problem nok
forsikringen, hvis der skulle ske en skade under transporten.
God campingsommer. Peter

Fra : Allan Hansen

Dato : 28-03-06 16:46

Jeg prøver at snakke med fdm og på motor kontoret........

Mvh

Allan

Fra : ClausP

Dato : 27-04-06 14:04

Man må vel egentlig også godt sætte en advarselstrekant bag på og
max. køre 30 km/t.

Mvh.

Claus Pedersen