Opdater hjemmeside via email og sms
Fra : Torben Heikel Vinthe~

Dato : 25-03-06 14:12

Hejsa

Jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med eller tips til,
hvordan man laver et script som kan opdatere en mysql-database via
e-mail og/eller SMS.

Min udfordring ligger konkret i at jeg godt kunne tænke mig, at jeg
kan skrive en nyhed på min hjemmeside ved enten at skrive en e-mail
eller ved at sende en SMS med indholdet, hvorefter det automatisk
kommer på. Jeg ved godt at jeg selvfølgelig bare kunne lave en
WAP-side hvor jeg kunne skrive nyheden, men det andet ville jo være
lidt nemmere, fordi jeg så ikke er afhængig af om mobiltelefonen har
WAP.

Nogen forslag?

Venlig hilsen
Torben Heikel Vinther

Fra : Kasper Johansen

Dato : 25-03-06 14:18

Torben Heikel Vinther wrote:
> Jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med eller tips til,
> hvordan man laver et script som kan opdatere en mysql-database via
> e-mail og/eller SMS.

Hej Torben.

Jeg har selv arbejdet med TGE SMS1919, som ved modtagelsen af en SMS (og
et keyword efter eget valg) sender den videre til dit site.

Derefter er der frit spil, med hvad der skal ske når scriptet udføres
(og du får SMS'en via. $_POST).

Du kan besøge dem og deres service på www.tge.dk.

Hvis du er endnu sejere, så køber du dig sådan en GSM-gateway og kører
et mobilnummer over den.

Mht. til mail kan du (hvis du f.eks. bruger en form for et cronjob) få
dit site til at checke efter nye mails på en bestemt mailkonto i
bestemte intervaller. Dette kan du gøre via. imap-funktionerne.

Når du modtager en email, så kan er der frit spil (alt efter hvad du
koder) med hvad der skal udføres af scripts og lignende.

Du kan læse mere om imap her:
http://dk.php.net/manual/en/ref.imap.php

Det var selvfølgelig bare, hvad jeg ville have gjort i din situation :)

Kasper Johansen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 25-03-06 19:55

Kasper Johansen wrote:

> [...]
> et keyword efter eget valg) sender den videre til dit site.
>
> Derefter er der frit spil, med hvad der skal ske når scriptet udføres

Nu ved jeg ikke med TGE - men hvis pris også er en faktor (kender som
sagt ikke TGE's priser) så er www.acomma.com også en mulighed.

Acomma.com tager 2250 kr ekskl. moms for en media kode - og SMS prisen
er afhængig af antallet af SMS'er - desuden er der en afgift på 105 kr
og oprettelse på knap 2000 til deres gateway. :) Aner ikke om det er
billigere end TGE - kender ikke TGE's priser :)

Og for god ordens skyld - har ingen erfaringer eller forbindelser til
Acomma (udover at have været kunde i deres DNSAdmin for 2 år siden) -
det er udelukkende pga. jeg har haft undersøgt markedet tidligere i
forbindelse med et projekt :)

Mvh
Johan