Timestamp i MySQL
Fra : Morten Romby

Dato : 25-03-06 12:22

Jeg har oprette en simpel gæstebog med MySQL, hvor en af rækkerne
i tabellen er sat til TIMESTAMP

Når jeg trækker dato'en ud(se nedenfor), så er outputtet fx.:
"dato:20060324231033"

Hvordan styler jeg outputtet, så det fx. bliver til: "dato:
24-03-2006 23:10" ?

--------------
$foresp = mysql_query("SELECT navn, email, emne, tekst, dato FROM
tagwall ORDER BY dato DESC");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){

echo $data["navn"];
echo $data["email"];
echo $data["emne"];
echo nl2br($data["tekst"]);
echo $data["dato"];

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Joergensen

Dato : 25-03-06 12:46

http://php.net/date
http://mysql.com/date_format

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Kasper Johansen

Dato : 25-03-06 13:49

Morten Romby wrote:
> [...]
> "dato:20060324231033"
>
> Hvordan styler jeg outputtet, så det fx. bliver til: "dato:

Nu kan jeg se, at du bruger PHP. Det vil derfor (efter min mening) være
bedst at trække formatet ud i PHP's dato-format (så kan du også arbejde
mere med det senere).

Prøv f.eks.

SELECT
UNIX_TIMESTAMP(dato_felt) AS dato_timestamp

Derefter kan du gøre følgende med PHP:

<?=date("d-m-Y", $data['dato_timestamp']);?>

Jeg mener også, at du kan gøre følgende:

SELECT
DATE_FORMAT(dato_felt, '%d-%m-%Y') AS dato_timestamp

Så er det bare at udskrive det:

<?=$data['dato_timestamp'];?>

Kasper Johansen

Fra : Morten Romby