dybtstegt banan ?
Fra : Ukendt

Dato : 24-03-06 22:13

Hejsa Alle

Skal lave dette imorgen, men kan ikke huske opskriften på den dej man skal
bruge.. det er noget med mel og øl, men i hviket forhold og hvad skal der
ellers i ?? det skal bare være til 4 Bananer..

er det ikke 180-200 grader olien skal være for at det virker bedst ??

Mvh
Morten

Fra : Christian Ulrich

Dato : 26-03-06 14:31

Juel wrote:
> [...]
> ellers i ?? det skal bare være til 4 Bananer..
>
> er det ikke 180-200 grader olien skal være for at det virker bedst ??

Det du skal lavet er en Beignetdej:

125g mel
lidt salt
1 æg
1/2 kop øl
1 dl vand
2 spsk olie.

Dette tror jeg passer til 4 bananer, og ja de skal steges ved omkring
180 grader.

Sammen med en god chokoladeis er det helt fantastisk

Bon appetit,
Christian