Knaus - svage punkter ?
Fra : Keld Rasmussen

Dato : 24-03-06 20:03

Jeg skal ud og se på en 1986 Knaus Südwind 485, er der nogen der kender
denne model og dens evt. svage punkter

--
Keld Rasmussen

Fra : Christian...

Dato : 26-03-06 19:37

Keld Rasmussen wrote:

> Jeg skal ud og se på en 1986 Knaus Südwind 485, er der nogen der kender
> denne model og dens evt. svage punkter

Hej

Jeg har en Knaus Azur 485 den samme men med lidt ekstra. Jeg har måtte
reparere bunden bag hjulene der var den rådden, utæthed omkring det
store vindue foran og tag vinduer, lavet ny bund i gaskasse og der er
lidt råd i bund under højre baglygte som bliver lavet når jeg gider.
Ellers er vi meget glad for den da den ikke vejer meget og den ligget
helt kanon efter biler. Jeg har slinger bremse og støddæmper på.

Christian..

Fra : peter hansen

Dato : 27-03-06 14:59

Keld Rasmussen skrev:

> Jeg skal ud og se på en 1986 Knaus Südwind 485, er der nogen der kender
> denne model og dens evt. svage punkter

Hej Keld. Jeg har også sådan en vogn. Det er en meget stabil vogn. Men
årene gør at du skal se meget efter fugt. Også vores har problemer ved
frontvindue og taglem, ellers er det en ok vogn.
God campingsommer. Peter

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 27-03-06 17:02

peter hansen skrev:

> [...]
> årene gør at du skal se meget efter fugt. Også vores har problemer ved
> frontvindue og taglem, ellers er det en ok vogn.

Vognen var fin nok, men der var 36% fugt i væggen ved vinduet så jeg
droppede den

Købte en 1996 Adria unica 461 i stedet, den var noget dyrere, men tør
(med attest)

--
Keld Rasmussen