Fra Flytte Lejlighed 2
Fra : Ukendt

Dato : 24-03-06 17:19

Hej igen Gruppe
Har skrevet før, vedr opsigelse og fra flyttelse af vores lejlighed.
Da jeg engang før, er blevet syndt af en udlejer, prøver jeg denne gang,
at tage alle regler i forbehold.

Jeg har efter laaang tids bøvl, fået en underskrift på at udlejer har
modtaget vores opsigelse (gældende fra 31.01.06) dvs vi har lejligheden
til 30.04.06. Vi flytter i Påsken (14.04.06)
Så har jeg før skrevet i gruppen, for at få gode råd, til hvordan vi
skal forholde os, vedr depositum og nøgle osv. - Opsumere kort:
I kontrakten, står der at lejligheden ikke var i standsat ved
indflytningen ( Og det passer ), og at det skal den hellere ikke ved fra
flytningen. Så vi går stærkt ud fra, at vi får vores fulde depositum
tilbage, da vi ikke har ødelagt. eks. køkkenlåger eller noget, korrekt?

Nu har vi så fået et brev i går (Torsdag den 23.3)hvor i der står:

XXXXX den 23/3
Til xxxx og xxxx

Vedr Lejemålet xxxxxxxxx
Da i har opsagt jeres lejemål til fraflytningen den 30/4, vil jeg gerne
ind og se dette, sammen med en Ejendomsmægler, tirsdag den 28/3, kl 10.00

Der bedes derfor være adgang til lejemålet.

Såfremt der ikke kan være nogen hjemme, giv så venligst besked på
hverdage mellem 8-16, om jeg må bruge hovednøglen.

Hilsen xxxxxx

Jeg har nu prøvet og ringe til ham, hele dagen, med en halv times mellem
rum - Ingen svar på hans tlf, og ingen mulighed for at lægge besked. Vi
har alle i opgangen, før prøvet mange gange og få fat på udlejer, vedr
eks. defk. vaskemaskine, og det kan nemt tage over 14 dage, før han
svare på hans tlf.
Jeg er ikke hjemme tirsdag kl 10.00 Og har ikke lyst til at han skal
snuse rundt, når ingen er hjemme. Hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke får
fat på ham mandag?
At sende ham et brev?, det kommer jo frem mandag, men da han har
postboks, og ikke tømmer den særlig tit (Kender posten som lever post i
hans boks), så får han det næppe inden tirsdag kl. 10

Hvis han bare vælger at bruge hovednøglen tirsdag, uden min sammentygge,
hvad så? Er det indbrud?

En hel anden ting. Hvad har en Ejendomsmægler med fraflytning af vores
lejlighed at gøre?

Mvh

Kim

Fra : David Mc Nally

Dato : 24-03-06 17:40

Kim Sørensen wrote:
> [...]
> postboks, og ikke tømmer den særlig tit (Kender posten som lever post i
> hans boks), så får han det næppe inden tirsdag kl. 10

I sidste instans kan du vel sætte en seddel på døren med besked om,
at du ikke ønsker han går ind samt at han bedes kontakte dig i
forbindelse med eventuel senere fremvisning?

Fra : Jubii

Dato : 25-03-06 10:14

On Fri, 24 Mar 2006 17:18:30 +0100, Kim Sørensen
<Igen_Skriv_i_gruppen_for_at_faa_min_mail@dk> wrote:
in dk.videnskab.jura

> [...]

>Jeg er ikke hjemme tirsdag kl 10.00 Og har ikke lyst til at han skal
>snuse rundt, når ingen er hjemme. Hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke får

Sætter en seddel på døren hvor du gør opmærksom på at udlejer skal iagtage § 98,
stk. 2 i lejeloven og at uaftalt adgang til lejemålet vil blive anmeldt som
selvtægt. ( lav noget james bond agtigt noget som kontrol af om døren har været
åbnet)
Så kunne du skrive et tlf.nr. hvor han kan henvende sig vedrørende en aftale med
dig om hvornår du bedst kan foretage et flyttesyn.
(i påsken ville nok være bedst)

> [...]
>hans boks), så får han det næppe inden tirsdag kl. 10
>
>Hvis han bare vælger at bruge hovednøglen tirsdag, uden min sammentygge,

Det er selvtægt og det giver en bøde, så gør han det anmelder du ham til
politiet. Iøvrigt må en udlejer ikke have nøgle til lejemålet uden tilladelse.

>En hel anden ting. Hvad har en Ejendomsmægler med fraflytning af vores
>lejlighed at gøre?

Jeg ville bruge en byggesagkyndig, men du har intet selv at gøre med hvem
udlejer har med til at bedømme lejemålet for skader.